مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده‌ها می‌تواند خطر بروز سیلاب را در محور‌های استان جدی کرده و حادثه ساز شود.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی راهداری برای شروع بارش‌های پاییزی و پاکسازی آبرو‌های حاشیه جاده‌ها، پل‌ها و...، گفت : با وجود اقداماتی که صورت گرفته با معضل جدی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده‌ها مواجهیم.

وی ادامه داد: این نخاله‌ها دهانه آبرو‌ها را مسدود کرده و باعث می‌شود هنگام بارندگی سیلاب به سمت جاده‌ها و محور‌ها بیاید که این امر علاوه بر بروز آبگرفتگی و مختل شدن روند تردد، بسیار حادثه ساز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌های استان کرمانشاه تاکید کرد: از سوی دیگر وقتی این نخاله‌ها مسیر تردد آبرو‌ها را می‌بندد، باعث بروز سیلاب شده و به زیرساخت‌های جاده‌ای خصوصا پل‌ها صدمه جدی می‌زند.

کرمی اظهار کرد: در سیل سال ۱۳۹۸ مشابه این وضعیت را داشتیم که ۱۴۰۰ دهنه پل در سراسر استان آسیب دید و مجبور شدیم با هزینه زیاد آن‌ها را بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه نخاله‌هایی که در مسیر‌های آبرو‌ها ریخته شده مدام پاکسازی می‌شود، عنوان کرد: با وجود آنکه پاکسازی مستمر صورت می‌گیرد، اما باز هم تخلیه مجدد نخاله‌ها را شاهدیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عمده این مشکل را نیز مربوط به شهرستان کرمانشاه دانست و ادامه داد: متاسفانه تخلیه نخاله در نزدیک ورودی شهر‌ها بیشتر است.

وی ساماندهی این وضعیت را نیازمند همکاری بخش‌های مختلف خصوصا شهرداری، نیروی انتظامی و ... دانست و افزود: اگرچه چند محل تخلیه برای نخاله‌های ساختمانی در شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده، اما تخلیه در این نقاط صورت نمی‌گیرد.

کرمی با بیان اینکه زمانی قرار بود برای خودرو‌های حمل نخاله GPS نصب شود تا مسیر حمل و تخلیه نخاله‌ها مشخص باشد، خواستار اجرایی شدن این طرح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.