سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بر ضرورت توسعه فضاهای ورزشی کارگران در این استان تاکید کرد.

خلیل‌احمد سلامی در مجمع عادی سالیانه هیأت ورزش کارگری سیستان و بلوچستان که با حضور نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری برگزار شد، اظهار کرد: توسعه ورزش در بین کارگران یکی از راه‌های ارتقای سطح زندگی این قشر در جامعه است و موجب ایجاد امید، شور و نشاط اجتماعی در بین آنها و همچنین ارتقای تولید و بهره وری می شود.

وی با بیان اینکه سه مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در سیستان و بلوچستان وجود دارد که اقشار مختلف مردم از ظرفیت این مجموعه ها استفاده می‌کنند،افزود: استخر مجموعه کارگران شهرستان زاهدان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد در حال ساخت است و در دهه فجر سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: حدود ۲۵۰ هزار نفر در این استان بیمه شده اصلی تأمین‌اجتماعی هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آنان، جمعیت زیادی را بعنوان جامعه کارگری شامل می‌شوند.

وی گفت: عدم تخصیص بودجه برای تعمیر و نگهداری مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگران یکی از مشکلات جدی در سیستان و بلوچستان است که می‌بایست در سطح کشور مورد توجه قرار گیرد.

سلامی بیان کرد: با توجه به اینکه نباید به کارگران فقط از جنبه تولید و کار نگاه کرد و بحث های جانبی دیگر در حوزه تولید نظیر ارتقای راندمان کاری مطرح بوده، توسعه ورزش و ساعت های ورزشی در واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر همین اساس و طبق ماده ۱۵۴ قانون کار، همه کارفرمایان موظف هستند با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان، محل مناسب برای استفاده کارگران‌در رشته‌های مختلف ورزش ایجاد کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین آمادگی استان را برای میزبانی از رویدادهای ورزش جامعه کارگری اعلام کرد.

نایب رییس بانوان فدراسیون ورزش کارگری نیز در این نشست؛ جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان را یک ظرفیت مهم برشمرد و اظهار کرد: برای تقویت سلامتی، پویایی و نشاط این قشر جوان و نوجوان باید برنامه ریزی مناسب داشت که توسعه فضای ورزشی و ارتقای امکانات موجود یکی از این برنامه ها می تواند باشد.

سوسن دانشفر افزود: اگرچه فدراسیون ورزش کارگری با محدودیت های بودجه‌ای مواجهه است اما تلاش خواهد شد که مسائل سیستان و بلوچستان با اولویت پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.