رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مخترع اولین داروی آپنه انسدادی خواب در جهان از انعقاد قرارداد تولید و فروش این دارو با طرف‌های خارجی خبر داد.

قرارداد پیگیری مراحل مختلف تا تولید نهایی و فروش اولین داروی آپنه انسدادی خواب بین سید محمد موسوی میرزایی مخترع این دارو و اعضای تیم با شرکت آلمانی و شرکت ترکیه‌ای در محل مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری منعقد شد.

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مخترع اولین داروی آپنه انسدادی خواب در جهان در خصوص این قرارداد گفت: برای انجام مذاکرات و انعقاد قرارداد، چندین مرتبه مالک انحصاری شرکت شخصاً به ایران سفر و مذاکرات را پیگیری کرد، بسیاری از کسانی که کار‌های مشترک‌جهانی انجام داده اند می‌دانند که عمدتاً جهت مذاکرات و قرارداد‌ها ما باید مراجعه کنیم و با نمایندگان آنان ملاقات و گفتگو شود، اما با توجه به خاص بودن و اهمیت ویژه این دارو شرکت‌های متعددی برای مذاکره به ما مراجعه داشتند.

او با بیان اینکه در انعقاد چنین قرارداد‌هایی راستی آزمایی بسیار اهمیت دارد و با اشاره به اینکه طرف قرارداد با علاقمندی فراوان پیگیر امضای قرارداد بود افزود: صاحب آلمانی و ترکی شرکت، جهت راستی آزمایی با توجه به بزرگی ادعای مطرح شده مبنی بر اولین داروی آپنه انسدادی خواب و با توجه به اهمیت ویژه این بیماری، چند نوبت مراجعه و اسپری را دریافت و بعد از مشاهده اثرات قابل توجه درمانی آن در بین نزدیکان و بیماران استفاده کننده این محصول، علی رغم اینکه تا لحظاتی قبل از امضای قرارداد هیچ گونه اطلاعی در مورد ماهیت آن نداشت بسیار مشتاق به انعقاد قرارداد بود.

موسوی میرزایی با اظهار اینکه ۹۸ درصد مفاد قرارداد از سوی تیم پزشکی مخترع تنظیم شده است بیان کرد: این موضوع نشان دهنده اهمیت ویژه محصول بوده و در این مذاکره قطعا با توجه به ماهیت و اثرات بسیار قابل قبول دارو در نهایت شرکت خارجی قبول کرد عمده شرایط ما را مورد پذیرش قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به تعهدات شرکت طرف قرارداد اشاره کرد و گفت: شرکت تعهد کرد با سرمایه گذاری در ایران، شروع تولید را برای اولین بار به نام ایران و در داخل کشور آغاز کند و متعهد شد سپس در بقیه نقاط جهان از جمله آلمان و ترکیه تولید را گسترش دهد و این موضوع نشان می‌دهد توانسته ایم باعث برافراشته شدن پرچم علمی کشور در دنیا شویم.

او گفت: اینکه یک شرکت با تجربه، تعهدی بسیار بزرگ برای خودش ایجاد می‌کند که حاضر است خسارت زیادی در فرض عدم موفقیت در تجاری سازی جهانی این محصول، پرداخت کند، نشان می‌دهد که طرف متعهد قطعاً به یقین آنچه قرارداد بسته است ایمان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.