مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تولید بیش از ۲۲ هزار تن برنج محلی در استان خبر داد.

 آقای رحیم زاده گفت: استان  آذربایجان شرقی رتبه هفتم سطح زیر کشت برنج محلی و رتبه ششم تولید این محصول با بیش از ۲۲ هزار تن را در کشور دارد.

آقای رحیم زاده اظهار کرد: کل سطح زیر کشت برنج استان آذربایجان شرقی هشت هزار و ۳۳۰ هکتار است که بیشتر در شهرستان‌های میانه با ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار، خداآفرین با یک هزار و ۷۵۰ هکتار، هوراند با ۲۰۰ هکتار و کلیبر با سطح زیر کشت ۱۸۰ هکتار کاشت می شود .

وی با بیان اینکه تعداد ۲۶ کارخانه برنج کوبی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد ادامه داد: ۱۰۱ دستگاه نشاکار و ۹۰ دستگاه خرمن کوب در استان موجود بوده و ۵۸۳ تن بذر ارقام اصلاح شده محلی از جمله علی کاظمی، هاشمی و صدری به صورت نشاکاری در سطح هفت هزار و ۲۰۵ هکتار کشت می‌شود.

وی افزود: از هشت هزار و ۳۳۰ هکتار سطح زیرکشت برنج در آذربایجان شرقی سه هزار و ۵۰۰ هکتار آن به صورت مکانیزه و سه هزار و ۷۰۵ هکتار نیز سنتی کشت شده است البته یک هزار و ۱۲۵ هکتار باقی مانده نیز به طور مستقیم یا خشکه کاری کشت می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع باید گفت بیش از ۵۵ درصد محصول برنج در آذربایجان شرقی به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

آقای رحیم زاده با بیان اینکه تاکنون در حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی برنج استان با تولید ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن محصول شلتوک برنج برداشت شده است افزود: پیش بینی می‌شود از کل سطح زیر کشت هشت هزار و ۳۳۰ هکتار مقدار ۳۷ هزار و ۴۸۵ تن محصول شلتوک برنج و بعد از برنج کوبی مقدار ۲۲ هزار و ۴۹۱ تن برنج سفید تولید شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: ۱۰۰ درصد برداشت برنج در آذربایجان شرقی مکانیزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.