وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد که آنتونی بلینکن برای پیشبرد عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو به زودی سفری به ریاض خواهد داشت.

آی ۲۴ نیوز برای اولین بار فاش کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در هفته سوم اکتبر از عربستان سعودی بازدید و سپس به مراکش سفر خواهد کرد.

 منابع دیپلماتیک به این خبرگزاری گفتند که آنتونی بلینکن به اراضی اشغالی سفر و با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین (PA) نیز دیدار خواهد کرد. پس از آن به عربستان سعودی و همچنین مراکش می‌رود.

 این سفر در هفته سوم اکتبر انجام خواهد شد و بخشی از تلاش واشنگتن برای پیشبرد عادی سازی بین تل‌آویو و ریاض و گسترش توافقنامه ابراهیم است که برخی کشورها از جمله مراکش آن را امضا کرده‌اند. رسانه‌های صهیونبستی به‌ ویژه کانال ۱۳ و پخش عمومی کان، پیش از این احتمال دیدار بلینکن از منطقه خاورمیانه را مطرح کرده بودند.

در پایان ماه سپتامبر، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: مذاکرات عادی‌سازی یک ساختار اساسی را برای حرکت رو به جلو مشخص کرده است. برخی از موضوعات مورد بحث شامل توافق دفاعی بین آمریکا و عربستان سعودی، آغاز برنامه هسته‌ای در این کشور و همچنین تلاش برای پیشبرد راه حل در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

 در هفته‌های اخیر، مقامات صهیونیست به طور آشکار سفر خود را به عربستان سعودی آغاز کرده‌اند. اولین دیدار عمومی در ماه سپتامبر توسط هایم کاتز، وزیر گردشگری این رژیم و شلومو کرهی، وزیر ارتباطات انجام شد. پیش از این دیدارهای رسمی نیز پرواز صهیونیستی ایرسیشل در ماه اوت یک فرود اضطراری در عربستان انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار