معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در بخش دولتی و تامین اجتماعی نسخ کاملا به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

عبدالله کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در بخش خصوصی همه مطب‌ها و همکاران پزشک باید نسخه مورد نیاز بیمار را الکترونیکی ثبت کنند، چون مراجعه کننده علاوه بر ویزیت باید از یارانه دارو بهره‌مند شود. 

وی افزود: ممکن است در ایام سال سامانه الکترونیکی قطع شود، اما راهکار جایگزین برای آن مشخص شده که درصد مشخصی از نسخ ماهیانه یک پزشک می‌تواند غیرالکترونیکی باشد.

کشاورز گفت: در استان بر اساس آمار نظام پزشکی حدود هزار و ۳۰۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص داریم که حدود ۹۵۰ نفر از آن‌ها در بخش دولتی، خصوصی و تامین اجتماعی مشغول فعالیت پزشکی هستند.

این مسئول بیان کرد:تعداد پزشک فعال در شهرستان قزوین ۱۵۹ نفر، شهرستان بویین زهرا ۱۵ نفر، شهرستان البرز ۳۴ نفر، شهرستان آبیک ۱۶ نفر، شهرستان تاکستان ۱۸ نفر و در شهرستان آوج ۳ نفر است.

وی افزود: پزشک متخصص هم در شهرستان قزوین ۲۵۲ نفر، شهرستان بویین زهرا ۱۱ نفر، شهرستان البرز ۸ نفر، شهرستان آبیک ۱۳ نفر، شهرستان تاکستان ۲۸ نفر مشغول فعالیت هستند و در آوج، چون بیمارستان وجود ندارد پزشک متخصص ندارد.

کشاورز اضافه کرد: خدمات پزشکی در چهار بخش داخلی، اطفال، زنان و جراحی در استان قزوین ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بر اساس شاخص کشوری استان قزوین از نظر تعداد پزشک در میانگین هستیم و به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۷ پزشک داریم که فعالیت پزشکی در استان انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر از نظر زیرساخت آموزشی و درمان در بخش دولتی استان مشکل وجود دارد، اما با هماهنگی‌های صورت گرفته و ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در شهرک مینودر و بیمارستان الحاقی شهید رجایی و بیمارستان جایگزین ۲۲ بهمن در منطقه مینودر و اضافه شدن تخت‌های جدید در ۵ سال آینده حل می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: شاخص تخت جمعیت در شرایط فعلی ۱.۶ درصد است که با اضافه شدن تخت‌های جدید به ازای هر هزار نفر جمعیت دو تخت خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.