قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت دو سیاست تولید و عرضه و کنترل سوداگری را از طریق اخذ مالیات و ساماندهی مشاوران املاک پیگیری کرده است.

هادی عباسی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: کل سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی دو دسته است یکی افزایش تولید و عرضه و دیگری کنترل سوداگری است.

به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن کسی که زمین و یا ملک را خریداری کرده نباید خالی نگه دارد.  این دو سیاست به هیچ عنوان  جانشین هم  نیستند و هر کدام سیاست خود را دارد.

او می‌گوید: برخی می‌گویند تولید را تقویت کنید و کاری به سوداگری نداشته باشید و برخی دیگر هم می‌گویند سوداگری را تقویت  می‌کنند که در حال حاضر  وزارت راه و شهرسازی هر دو سیاست را  به طور همزمان  با جدیت دنبال می‌کند به طوری که در حوزه سوداگری با وجود سخت بودن بانک اطلاعاتی توانسته است اقدامات خوبی را انجام دهد.

عباسی افزود: برای اولین  بار  ۸۰ هزار مسکن  برگه تشخیص مالیاتی برای خانه‌های خالی صادر و پرونده  تشکیل شده است که یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی نیاز داشته است به طوری که در ابتدا ۵۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شده که به تمامی آنها  پیامک ارسال شد و در نهایت برای ۸۰ هزار خانه خالی برگه تشخیص  مالیاتی صادر شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی  به ساماندهی مشاوران املاک  ورود کرد چراکه بيشترين  فعالیت غیرمجاز مربوط  به مشاوران املاک بود و ساماندهی آنها  یک کار بسیار بزرگ بود چراکه بخشی از افراد به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند. وزارت راه و شهرسازی  هم بحث  تولید و عرضه را به اندازه بضاعت  خود در دستور  کار قرار داده و بیشتر هم می شود و هم بحث کنترل سوداگری در دستور کار قرار گرفته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار