مراسم گرامیداشت یاد و خاطره خلبان شهید سرلشکر جواد فکوری و شهدای پایگاه دوم شکاری تبریز در سالن اجتماعات مصلی این شهر برگزار شد.

یادواره شهید فکوری و شهدای پایگاه دوم شکاری تبریز در قالب کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی برگزار شد و شرکت کنندگان در آن با آرمان‌های والای شهیدان و امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: شهید فکوری در بحرانی‌ترین شرایط بعد از انقلاب به عنوان وزیر دفاع به کابینه دولت راه یافت سپس با رشادت‌هایی که داشت به سمت فرمانده پایگاه یکم شکاری مهرآباد منصوب شد.

امیر سرتیپ طالب زاده افزود: در ۶ ماهه نخست جنگ تحمیلی نیروی هوایی یک صد خلبان شهید تقدیم انقلاب کرد با این وجود در عملیات‌های مختلف با حضور فرماندهان مقتدر و شجاع بسیاری از پایگاه‌های دشمن بعثی را از بین برد.

وی تصریح کرد: به پاس خون تمام شهیدان ، غیرت و ایثار ایشان حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتاد و نقشه آن تغییری نکرد لذا ما مدیون شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها هستیم و امیدواریم میراث دار خوبی برای شهدایمان باشیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسفی فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز گفت: به فرمایش امام راحل شهادت هنر مردان خداست و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا نیز کمتر از شهادت نیست و امید داریم از سربازان امام زمان (عج) در تشکیل تمدن نوین اسلامی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.