سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دولت بایدن به زودی بسته کمک‌های جدید به کی‌یف را رونمایی خواهد کرد.

در نهایت روز گذشته و تنها چند ساعت پیش از آنکه دولت فدرال آمریکا به دلیل عدم تصویب بودجه تعطیل شود جمهوریخواهان کنگره با تصویب بودجه موقت دولت بایدن موافقت کردند. با این حال، یکی از مسائل مربوط در این رابطه عدم موافقت با بودجه پیشنهادی کاخ سفید به منظور کمک رسانی به اوکراین بود. 

به گزارش تله تریدر، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید امروز (دوشنبه) گفت: دولت آمریکا به زودی بسته حمایتی جدید خود از اوکراین به منظور ارسال پیامی روشن مبنی بر ادامه حمایت از مردم شجاع این کشور را اعلام خواهد کرد. 

وی مدعی شد: ما بار دیگر بر مواضع آمریکا و حمایت قابل توجه از اوکراین اعلام تاکید داریم. هم اینک جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال تلاش برای گردهم آوردن یک ائتلاف از بیش از ۱۴۰ کشور جهان برای تقبیح جنگ روسیه در اوکراین است.  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به هیچ عنوان نمی‌تواند در برابر حمایت ائتلاف بین المللی از اوکراین دوام بیاورد. 

در خبری دیگر، مت گاتز، نماینده ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا امروز اعلام کرد به نظر می‌رسد کوین مک کارتی، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان به توافقی محرمانه با جو بایدن پیرامون تامین مالی اوکراین رسیده است. بر اساس آخرین رای گیری انجام شده در مجلس نمایندگان آمریکا، اوکراین "حمایت اکثریتِ اکثریت" را در این مجلس از دست داده است. مردم مستحق قوانین تک موضوعی هستند و نباید مسائل مختلف با هم در یک قانون جمع شود. 

کنگره آمریکا شامل مجلس نمایندگان و مجلس سنا می‌شود. مجلس نمایندگان به دلیل دارا بودن قانونگذاران بیشتر که بر اساس جمعیت هر ایالت تعیین می‌شود به مجلس اکثریت شهرت دارد و منظور نماینده فلوریدا از حمایت اکثریتِ اکثریت بیشتر نمایندگان در مجلس نمایندگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار