رئیس مرکز خشکسالی گفت: کشاورزان نیمه غربی کشور برای کشت غلات منتظر بارش باشند که براساس مدل‌های اقلیمی بارش در این‌ مناطق ۲ هفته آینده آغاز می‌شود.

آقای احد وظیفه با بیان اینکه سال زراعی گذشته با ۲۰ درصد کم بارشی به پایان رسیده است، گفت:  براساس نقشه های هواشناسی در نیمه شرقی، شمال شرق و دامنه های البرز کم بارشی شدیدی دارند.

 او افزود: در هفته نخست پاییز بارش ها مربوط به شمال غرب همچون استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل گیلان و مازندران است و این بارندگی ها در این مناطق ادامه دارد.

وظیفه با بیان اینکه طی ۲ هفته آینده بارش ها محدود به شمال غرب و سواحل گیلان و مازندران است، افزود: سایر مناطق بارش جدی ندارند یا بدون بارش هستند و انتظار برآن است که هفته پایانی مهرماه اولین بارش در حوزه غرب را دریافت کنیم.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: براساس مدل های اقلیمی بارش ها در فصل پاییز و زمستان در اغلب مناطق نرمال و بیش از نرمال خواهد بود. همچنین دما برای پاییز و زمستان به طور متوسط بالاتر از نرمال است.

به گفته او، کشاورزان نیمه غربی برای کشت غلات در نیمه غربی کشور کماکان منتظر بارش باشند که در این منطقه تا ۲ هفته آینده بارش قابل ملاحظه ای نداریم‌.

وظیفه گفت: کشاورزان شمال غرب همچون استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و همچنین استان های گلستان و خراسان شمالی برای کشت تا پایان هفته اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار