معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه به عنوان نمونه آزمایشی (پایلوت) کشوری برای ایجاد سامانه ملی گردشگری سلامت انتخاب شده است.

شاپور بدیعی گفت: "سامانه ملی گردشگری سلامت" به منظور ارائه خدمات نظام‌مند ملی به اتباع و گردشگران خارجی در سه حوزه بهداشت، درمان و پژوهش ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشکل بزرگ سامانه‌های سلامت کشور به علت این که عموما به زبان فارسی است و اطلاعات کامل در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهد، قابل استفاده برای افراد خارجی نیست و باید با کدملی و شماره تلفن وارد شد و این در حالی است که اتباع امکان استفاده از آن را ندارند.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اهداف کلان طراحی "سامانه ملی گردشگری سلامت" شامل ایجاد سهولت دسترسی به خدمات برای اتباع غیر ایرانی، ایجاد سامانه یکپارچه و بستری مناسب برای ارتباط بین المللی نظام سلامت ایران و معرفی ظرفیت‌های کشور در زمینه سلامت و گردشگری است.

بدیعی افزود: این سامانه به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای معرفی دستاورد‌های نظام سلامت ایجاد شده است و به تدریج در سایر استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود و تمام مراکز خصوصی، خیریه و دولتی می‌توانند توانمندی خود را به نمایش بگذارند و به بیماران خارجی ارایه خدمت کنند.

وی ادامه داد: زیر شاخه‌های برنامه "سامانه ملی گردشگری سلامت" شامل ابعاد خدمات درمانی، تندرستی و بهداشت، آموزشی، دارویی و تجهیزات و ملزومات پزشکی، پژوهشی، فرهنگی، سرمایه‌گذاری و امور خیریه است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: قابلیت چند زبانه بودن، امکان پذیرش متقاضیان دریافت خدمات سلامت به صورت مستقیم یا توسط بخش خصوصی به صورت آنلاین، امکان ثبت مشخصات پایه افراد و ثبت مشخصات کاربران دانشگاهی و رود به صفحه اختصاصی، امکان مشاهده کلیه توانمندی‌ها و انتخاب مقصد، امکان نمایش پیشنهاد بسته گردشگری با لحاظ کردن بازه زمانی از جمله ویژگی‌های کلی سامانه مزبور است.

دکتر بدیعی افزود: انتخاب نوع هتلینگ، مشخص بودن تعرفه ها، امکان مشخص نمودن برنامه جانبی سفر، ایجاد سامانه ارتباط با مشتری، ایجاد مرکز تماس پرونده الکترونیکی، برقراری تماس تلفنی در بستر وب، امکان گزارش‌دهی و تحلیل جامع، امکان اخذ موافقت‌نامه آگاهانه در سامانه انتظارات از دیگر ویژگی‌های کلی سامانه است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و حدود ۵۰ مرکز تحقیقاتی در رشته‌های مختلف به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.