نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی جمهوری اسلامی را احیا کننده سنت وقف عنوان کرد.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  به مناسبت هفته وقف با اشاره به اینکه دشمنان در دوران پهلوی، به دنبال ضربه زدن به وقف بودند گفت: جمهوری اسلامی ایران احیا کننده وقف بود و امروز این شجره طیبه در حال رشد است.

او به جایگاه بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: این اماکن فرصتی مناسب برای آموزش‌های مختلف است که باید برای پر کردن اوقات فراغت مردم در آن بیش از گذشته برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام نوروز پور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز با اشاره به وجود ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه متبرکه در کشور گفت: امروز در کنار این بقاع علاوه بر فعالیت‌های متنوع فرهنگی، مذهبی، قرآنی و اجتماعی، موضوع اشتغال نیز در دستور کار است.

او با اشاره به ثبت ۸۵۰ وقف مهم و اثر گذار از پارسال در کشور گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ابتدای کرونا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کرده است.

حجت الاسلام بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز  از صدور هزار و ۴۰۰ سند تک برگ و تبدیل ۴۵۰ سند قدیمی موقوفات به سند تک برگ در یک سال گذشته در استان خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار