سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت : سینمایی که دولت پول بدهد و دولتی شود کارایی لازم را نخواهد داشت و هنرمندان باید با تولید آثار ارزشمند که با استقبال مخاطب مواجه شود، در پی رونق سینما باشند.

علی صفدری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در جشن "مهر سینمای ایران" که امروز (۱۰ مهر) با حضور جمعی از سینماگران و فعالان این حوزه برگزار شد با اشاره به اهمیت جایگاه سینما گفت : تاثیری که سینما دارد کتاب و کلاس درس و ... ندارد و اثرگذاری سینما از همه این‌ها بیشتر است.

وی به برخی شاخصه‌های مهم سینما اشاره و تصریح کرد: سینما چند شاخصه مهم دارد که اگر هر فعال این حوزه این شاخصه‌ها را رعایت نکند، خروجی کارش اثرگذاری لازم را نداشته و نتیجه مطلوبی در این حوزه حاصل نمی‌شود.

وی افزود: یکی از این شاخصه‌های مهم "فکر کردن" است و اگر کسی در صنعت اثرگذار سینما فعالیت کرده و اهل تفکر و تامل نباشد، قطعا خروجی کار او از اثرگذاری لازم برخوردار نبوده و ارزش و اعتباری نخواهد داشت.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: قطعا با تفکر و تامل و بروز خلاقیت می‌توان یک اثر با ارزش و ماندگار تولید کرد و آن زمان است که حوزه سینما اثرگذاری لازم را برجامعه خواهد داشت.

صفدری گفت: نکته مهم دیگر در حوزه سینما بحث امید و ناامیدی است. یک سینماگر می‌تواند با اثر خود هم امید را به جامعه تزریق کرده و هم جامعه را از آینده ناامید کند و قطعا یک سینماگر خیرخواه در تلاش برای امید دادن به جامعه خود خواهد بود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های سینمای ایران در سال‌های پس از انقلاب گفت: به اذعان بسیاری صاحبنظران مطرح حوزه سینما در دنیا، سینمای فارسی زمان طاغوت سراسر ابتذال و به لحاظ محتوایی بسیار ضعیف بود و این نظر افرادی است که حتی مسلمان نیستند.

صفدری با بیان اینکه سینمای بعد و قبل انقلاب اصلا قابل قیاس با یکدیگر نیستند، عنوان کرد: فیلم فارسی پیش از انقلاب سراسر ابتذال و از محتوای ارزشی تهی بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در ادامه در خصوص درخواست هنرمندان حوزه سینما برای دریافت کمک‌های مالی دولتی، گفت: سینمایی که دولت پول بدهد و دولتی باشد، کارایی لازم را نخواهد داشت.

وی افزود: اگر اثرسینمایی با محتوای ارزشمند تولید شود، قطعا مخاطب از آن استقبال کرده و علاوه بر برگشت هزینه‌ها سود خوبی عاید دست اندرکاران آن اثر خواهد شد.

وی افزود: وقتی یک موسسه سینمایی تاسیس می‌شود، یعنی بخش خصوصی و این بخش خصوصی باید بتواند هزینه‌های خود را تامین کند و با تولید یک اثر ارزشمند و فروش بالا به نتیجه دلخواه برسد.

صفدری ابراز امیدواری کرد سینماگران استان فعالتر و پویاتر در این عرصه فعالیت کرده و با ساخت آثار فاخر به سینما‌های کرمانشاه رونق دهند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: سال گذشته فیلم "اتاقک گلی" را داشتیم که در همین شهرستان جوانرود فیلمبرداری شده بود و در جریان اغتشاشات سال گذشته این فیلم به نمایش درآمد و چقدر توانست بر روی مردم جوانرود اثرگذار باشد. آن‌ها بعد از دیدن این فیلم با اشک و لبخند ایستاده این فیلم و عوامل آن را تشویق کردند. ما به این نوع فیلم‌های ارزشی که واقعیت‌ها را بیان می‌کند و به این فیلمسازان ارزشی نیازمندیم و امیدواریم ساخت اینگونه آثار تداوم یابد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.