نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار علمای شیعه و سنی استان بر لزوم بصیرت همگانی برای حفظ وحدت تأکید کرد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با جمعی از علما و روحانیان شیعه و سنی این استان در رشت با گرامیداشت هفته وحدت، بر لزوم حفظ بصیرت همگانی برای ارتقاء این مقوله مهم اجتماعی تأکید کرد.

او گفت: هر شخصی که با کلام خویش زمینه ساز ایجاد افتراق و اختلاف بین وحدت شیعه و سنی شود، مغضوب امت اسلام خواهد بود.

امام جمعه رشت با اشاره به منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: دنیای اسلام می‌تواند با اتحاد حول محور نبی مکرم اسلام، هوشمندانه با دشمنان خداوند مقابله کرده و در مسیر سعادت، پیشرفت و تعالی گام بردارد.

آیت الله فلاحتی همچنین به تبیین و تشریح ترفند‌های مذبوحانه دشمنان مبنی بر ایجاد اختلاف و افتراق بین شیعه و سنی در ایران اسلامی پرداخت.

او تصریح کرد: تمرکز برنامه‌های تبلیغی - رسانه‌ای دشمنان بر روی شیعیان و اهل تسنن ایران ناشی از قدرت تأثیرگذاری و اقتدار روزافزونی است که با خون پاک شهدای بزرگ این سرزمین در منطقه و جهان حاصل شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به جایگاه ویژه ایران اشاره کرد و گفت: این جایگاه زمینه ساز تبلور بصیرتی است که می‌تواند نقشه‌های شوم دشمنان را به درستی تشخیص داده و در بستر تأسی از آموزه‌های اسلام اصیل، مکر و کین بدخواهان این مرز و بوم را به خودشان بازگرداند.

حجت الاسلام حسین‌پور، مسئول دفتر امور اهل تسنن گیلان نیز در گزارشی، روند تحکیم وحدت بین شیعه و سنی در استان را تشریح و تصریح کرد: روند تعاملات و مناسبات بین شیعه و سنی در گیلان مناسب است و این نمادی از وحدت و همدلی بین علمای با بصیرت و هوشمند اهل تسنن و تشیع در جامعه اسلامی است.

حجج اسلام والمسلمین خانی پور، امام جمعه اهل تسنن و نورزاد امام جمعه اهل تشیع این شهرستان، مهدی نژاد، امام جمعه رضوانشهر و علیرضا بنی‌پولاد، امام جمعه اهل تسنن آستارا، هر یک در سخنانی، عمده‌ترین الزامات وحدت بین شیعه و سنی، بر لزوم حفظ انسجام و بصیرت برای افزایش روز افزون امنیت و اقتدار ملی، در بستر درایت و معرفت، زیر چتر ولایت تأکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.