نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

به مدارس جنوب و حاشیه شهر‌ها توجه شود

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی گفت: آموزش و پرورش به مدارس جنوب و حاشیه شهر‌های استان در شاخص‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی توجه کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دیدار با معاونان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق اداره کل آموزش و پرورش استان با ابراز نگرانی از افت تحصیلی دانش‌آموزان در برخی مدارس دولتی، افزود: به طور کلی شاخص‌های فرهنگی، تربیتی و نیز آموزشی مدارسی که در مناطق جنوبی یا حاشیه شهر‌ها قرار دارند باید بیش از سایر مدارس مدنظر مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس گفت: اقامه نماز در مدارس باید بیش از پیش مورد نظر باشد و یکی از الزامات این امر حضور مدیران و مربیان در بین دانش آموزان هنگام اقامه نماز است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس یک ضرورت و راهبرد است، خاطرنشان کرد: حضور راویان دفاع مقدس در جمع دانش‌آموزان و نقل هنرمندانه ارزش‌های دفاع مقدس یک اقدام مهم برای بزرگداشت مقام شهدای انقلاب اسلامی است.

وی با یادآوری نقش ممتاز آموزش و پرورش در طول سال‌های دفاع مقدس گفت: آموزش و پرورش در طول هشت‌سال دفاع مقدس نیز در کنار رزمندگان اسلام به ایفای نقش پرداخت.

امام جمعه سمنان با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به لزوم شناخت ویژگی‌های حضرت ولیعصر (عج) اشاره کرد و افزود: اگر دعای «اللهم عجل لولیک الفرج» را زمزمه می‌کنیم، به موازات آن لازم است خود را مهیا و آماده امر ظهور کنیم.

وی نقش آفرینی منتظران امام زمان (عج) در عصر غیبت را یک تکلیف و وظیفه دینی دانست و گفت: مسئولان بخش پرورشی آموزش و پرورش باید زمینه ایجاد آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ انتظار امام عصر (عج) را فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.