مدیر جهاد کشاورزی کیار گفت: حدود ۴۳ درصد از سطح زیر کشت و ۶۰ درصد از تولید انگور چهارمحال و بختیاری به این شهرستان و به ویژه شهر گهرو اختصاص دارد.

امرالله اسماعیلی صبح امروز در اولین جشنواره انگور چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان کیار رتبه نخست تولید انگور در استان را دارد و بالغ بر هزار و ۷۵۰ هکتار سطح زیر کشت تاکستان‌های این شهرستان است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کیار ادامه داد: حدود ۴۳ درصد از سطح زیر کشت و ۶۰ درصد از تولید انگور چهارمحال و بختیاری به این شهرستان و به ویژه شهر گهرو اختصاص دارد.

وی افزود: حدود ۲ هزار خانوار در منطقه گهرو و روستا‌های اطراف آن به شغل باغداری مشغول هستند و به ازای هر هکتار تاکستان ۱۰۰ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این منطقه ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید


اسماعیلی عنوان کرد: کشت ارقام انگور که پربازده و بازارپسند با عملکرد بالا و زودرس است یکی از ضرورت‌های پرورش این محصول در شهرستان کیار و به ویژه منطقه گهرو محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود ۷۵ درصد از محصول انگور شهرستان به صورت تازه‌خوری به میادین میوه و تره‌بار استان‌های همجوار ارسال و حدود ۲۵ درصد نیز به صورت غوره، آبغوره، رب انگور، سرکه، انواع کشمش و شیره فرآوری شده و به بازار عرضه می‌شود، بنابراین لازم است تکمیل زنجیره تولید و ارزش این محصول مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.