مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، میزان واردات خودور سواری از طریق بندر شهید باهنر در شش ماهه امسال را بیش از یک هزار دستگاه اعلام کرد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی  گفت: از ابتدای امسال  تاکنون با افزایش روند واردات خودرو، یک هزار و ۳۱ دستگاه خودرو سواری در بندر شهید باهنر وارد شده  است که از این میزان ۳۰۰ دستگاه امور ترخیصی آن‌ها توسط گمرک انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۷۳۱ دستگاه خودرو در حال ترخیص از گمرک وجود دارد و با پایان روند قانونی، بدون هیچ معطی از بندر خارج خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: بیشتر این خودرو‌ها از نوع هیوندای النترا ساخت کشور کره بوده که از کشور‌های حوزه خلیج فارس بارگیری شده است.

محمدحسینی تختی گفت: ظرفیت و زیرساخت‌های مناسب این بندر برای واردات و ترانزیت ماشین‌آلات سبک و سنگین آن را به نقطه عطفی در پیشبرد اقتصاد دریا محور و افزایش مراودات با کشور‌های همسایه تبدیل کرده است.

وی با اشاره به موقعیت و ظرفیت مناسب این بندر برای واردات و ترانزیت خودرو یادآور شد: تعرفه‌های مناسب خدمات لجستیکی، فاصله نزدیک با بنادر کشور‌های همسایه، دارا بودن انبار‌های مسقف و مجهز و تجهیزات مناسب پورت اپراتوری، این بندر را به جایگاه مناسبی در عرصه واردات، ترانزیت خودرو در منطقه تبدیل کرده است.

بندر شهید باهنر یکی از بنادر چندمنظوره استان هرمزگان و جزو بنادر فعال و قدیمی ایران محسوب می‌شود که در شهر بندرعباس قرار دارد. 

این بندر سومین بندر ترانزیتی ایران و دومین بندر بزرگ استان هرمزگان بوده که در امور صادرات کالای غیرنفتی، نفتی، حمل‌و‌نقل کالا، ترانزیت و حمل‌و‌نقل مسافری داخلی و بین‌المللی نقش ویژه‌ای دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
چقدر زیاد من فکر کردم دو سه تا اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
ای خدا ببین چقد ما بدختیم که به النترا میگن ماشین!!!! یعنی ما لیاقت داشتن ماشین خوب نداریم حتما باید ماشین چینی کره ای وارد کنن اونم مدل 2013!!!!!! واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
خوش به حال اونایی که میتونن از این ماشینا بخرن،خدا خودش جای حق نشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
اقازاده ها با سیمکارتی ک بنام خودتونه کدملی تونو بفرستین بیاین ماشینتوتو ببرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
دولت و مجلس محترم واردات کالا را ممنوع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
کاسب تحریم که میگن امثال شما ها هستید. مردم بخاطر نبود ماشین تو صفهای چند ماهه برای یک تیبای آشغال هستند و تولید داخل کشش تامین تقاضا رو نداره بعد یکی مثل تو پاچه خوارانه درخواست خود تحریمی از دولت و مجلس میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۳:۲۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
حد اقل ۵۰۰ هزار خودرو باید وارد شود.
هزار خودرو وارد شده ؟؟!!! قطعا هدف افزایش قیمت بنجلهای داخلی و چینی است.
البته می‌دانیم تقصیر مافیا است و دولت و مجلس هیچ کاره اند !
آخرین اخبار