شهردار زرند گفت: در این جشنواره‌ از افرادی تجلیل می شود که سینه‌ی آنان مالامال از درس‌ها و یادآوری خاطرات شیرین کودکی است.

علی ضیا الدینی شهردار زرند گفت: همیشه دنبال فرصتی بودیم تا به پاس قدرشناسی از اعتبار و عزت هم خانواده‌ها یعنی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها که خیر و برکت امروز زندگیمان به حرمت دعای خیر دیروز این عزیزان بوده و خواهد بود یک دورهمی عمومی با حضور این میهمانان ویژه و خوبان تکرار نشدنی (بی_بی_ها و باشو_ها) برگزار کنیم .

ضیاءالدینى از خاطره گویی بی بی و باشو‌ها، اجرای برنامه توسط کمدین مطرح استان هادی درویشی، اجرای موسیقی سنتی، و نیز ایجاد غرفه وسایل قدیمی در این جشنواره خبر داد و افزود: اینکه برخی نسبت به استفاده از کلمه بی بی باشو نقد‌هایی داشتند هم باید بگویم که ما وارث فرهنگ و تمدنی هستیم که پیشینیان ما برای رساندن آن به نسل امروزی خون دل‌ها خورده اند و نباید واژه‌های اصیل و سنتی زرندی به فراموشی سپرده شوند.

او کلمه‌ی بی بی و باشو را بعنوان افراد بزرگ و بلندمرتبه در خانواده‌ها از صد‌ها سال قبل کاربرد داشته و به هر حال شهرداری بعنوان مجری و برگزار کننده این جشنواره تصمیم گیری روی نام این جشنواره را بر عهده عزیزان ستاد زرند شهرجشنواره‌ها گذاشت و این عزیزان همت گمارده و نامی را انتخاب کردند که شهرداری هم به عنوان یکی از ارکان برگزاری جشن نسبت به استفاده از این واژه‌های زیبا استقبال کرد.

 منتخب شورای شهر زرند یادآور شد: با همکاری بنیاد شهید در حال شناسایی والدین بالای ۸۰ سال شهدای شهر زرند هستیم تا به وسع اندک مان از این شناسنامه‌های معنوی تاریخ و فرهنگ حماسه و ایثار هم قدردانی کنیم.

سکاندار شهرداری زرند در پایان از اعطای یادمان‌هایی برای سالمندان بالای ۸۰ سال زرند هم اشاره کرد و از عموم شهروندان جهت شرکت در این جشنواره که عصر روز میلاد مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام و امام صادق علیه السلام در بوستان شهدا برگزار می‌شود دعوت کرد.

برچسب ها: جشنواره ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار