در مراسمی به ۲۵۲ متقاضی ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان کردستان زمین واگذار شد.

جهانگیر الیاسی در مراسم واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت که در سالن اجتماعات اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: ۲۵۲ خانواده کردستانی مشمول قانون جوانی جمعیت، دارای فرزند سوم و بالاتر که فرزند سوم یا چهارم آن‌ها متولد ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد هستند، واگذار می‌شود.

وی همچنین افزود: در بیشتر شهر‌های استان کردستان، زمین لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده و در مراحل مختلف تأیید در شورای برنامه‌ریزی یا شورای عالی شهرسازی و معماری است که به محض تایید و ابلاغ مصوبه به متقاضیان تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۱۹۴ هزار نفر در سامانه و تایید نهایی حدود ۸۴ هزار نفر، عنوان کرد: تمامی کسانی که تأیید نهایی شده‌اند بطور مطمئن ساماندهی و زمین برای آن‌ها تأمین خواهد شد.

الیاسی اضافه کرد: دو هزار و ۶۷۰ قطعه زمین به مساحت ۲۴۱ هکتار زمین آماده واگذاری است که در صورت تحقق ظرفیت پذیرش ۱۲ هزار و ۹۲۴ نفر را خواهد داد.

الیاسی در ادامه اعلام کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی در کردستان تکلیف بزرگتری به نام نهضت ملی مسکن دارد که باید ۷۸ هزار مسکن را طی ۴ ایجاد کنیم که ۳۶ هزار واحد آن را دولت تعهد کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اظهار داشت: برنامه دولت در نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت را محقق خواهیم کرد.

به گفته وی، زمین‌های در شهر‌های کردستان بخصوص در سنندج دارای توپوگرافی خشن هستند و این ما را با مشکل مواجه کرده که بنا داریم زمین‌هایی را به شهر سنندج الحاق کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.