سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: هزینه زمین در پروژه‌های نهضت ملی مسکن صفر شده و زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله واگذار شده‌اند.

 ابوالفضل نوروزی در نشست مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت با اشاره به کاهش هزینه ساخت مسکن گفت: نگاه وزارت راه و شهرسازی این است که تا حد ممکن هزینه‌های ساخت مسکن را کاهش دهد.

به گفته سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  یکی از بزرگترین هزینه ها، هزینه تأمین زمین است که در نهضت ملی مسکن صفر شده و زمین ۹۹ ساله ارائه شده است.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در نهضت ملی مسکن ۵۰ هزار هکتار زمین تامین شده و همچنین به ۴۰۰ هزار متقاضی، زمین واگذار شده است.

او گفت: اگر قیمت مصالح ساختمانی افزایش پیدا کند قیمت مسکن هم افزایش می‌یابد، از سوی دیگر باتوجه به واگذاری ۹۹ ساله زمین، حدود ۵۳ درصد هزینه مربوط به مصالح است و هزینه پروانه ساخت و بیمه و نظام مهندسی و ... نیز ۲۵ درصد تخمین زده شده است.

 نوروزی با اشاره به اینکه هزینه کارگر ۲۳ درصد است و هزینه فولاد که از اهم مباحث این جلسه است به طور متوسط ۱۶ درصد است،  گفت: در ایران اگرچه قیمت فولاد با یارانه‌های انرژی است، اما در نهایت با قیمت جهانی مساوی است و به دست مصرف کننده می‌رسد.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در انتها گفت: رویکرد وزارت راه و شهرسازی  کاهش  هزینه است  تا در نهایت در ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن تسریع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار