سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر از تشکیل جلسه هم اندیشی با دهیاران و فعالان گردشگری با شعار سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری‌های سبز خبر داد.

  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، امین علیپور   اظهار کرد: این جلسه با هدف ایجاد کارگروه‌های زیست محیطی در روستا‌های هدف گردشگری و شناسایی آثار تاریخی و طبیعی و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری توسط دهیاران تشکیل شد.
او در ادامه به برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزشی زیست محیطی اشاره کرد و افزود: این کلاس‌ها در مدارس برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول با هدف آشنایی دانش آموزان در دو بخش آشنایی با مبانی باستان شناسی و اهمیت آثار تاریخی، حفاظت و حراست از این آثار و در بخش دوم آموزش زیست محیطی در حوزه گردشگری برگزار شد.

 سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر تصریح کرد: در پایان کلاس با ارائه پرسشنامه، از دانش آموزان فعال با اهدا لوح تقدیر شد.

او یکی دیگر از برنامه‌های هفته گردشگری را پاکسازی حریم مسجد تاریخی و قلعه نیکشهر با مشارکت علاقه‌مندان به محیط زیست، فعالان گردشگری و دانش آموزان دانست.

علیپور اظهار کرد: با توجه به اینکه حفاظت از محیط زیست از اهمیت بسزایی برخوردار، در راستای تقویت فرهنگ گردشگران و جوامع محلی به سمت و سو حفظ و حمایت از محیط زیست و کاهش آسیب‌های محیط زیستی گام برداریم چرا که عدم بی‌توجهی به محیط زیست منطقه اثرات زیانباری ا در پی خواهد داشت.


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر ادامه داد: در این راستا به مناسبت هفته گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان با هدف حفظ و حمایت از محیط زیست اقدام به اجرای برنامه‌های همسو با گردشگری و پایداری محیط زیست کرد.

 

🌐روبیکا
rubika.ir/visit_Sb

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار