جلسه بررسی روند پیشرفت مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان امروز با تأکید استاندار بر تکمیل پروژه‌ها بررسی شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۹ مهر ماه) در جلسه بررسی روند پیشرفت مصوبات سفر ریاست جمهوری تأکید کرد: پروژه‌های با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی طی ۲ ماه تکمیل شود.

او از دستگاه‌هایی که پروژه‌های آن‌ها تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مصوبات سفر تعریف شده خواست طی ۲ ماه این پروژه‌ها را تکمیل کرده و برای بهره برداری آماده کنند.

استاندار گیلان با تأکید بر تکمیل ۴ پروژه آزادراه، راه آهن، پسماند و پرداخت خسارت بر آسیب دیدگان سیل آستارا افزود: همه ادارات و دستگاه‌ها باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بهره گیرند و در خصوص روند پیشرفت پروژه‌ها پاسخگو باشند.

عباسی تصریح کرد: دستگاه‌هایی که پروژه‌های آن‌ها در مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان تعریف شده و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند؛ همانند راه آهن، آزادراه، جاده سنگر به سیاهکل، پل اسالم و میدان گیل را طی ۲ ماه نسبت به تکمیل آن‌ها اقدام کنند.

به گفته او، اختصاص اعتبار به دستگاه‌های اجرایی در دور دوم سفر هیئت دولت مبتنی بر جذب اعتبارات و اتمام پروژه‌های مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان است که در این بخش باید دستگاه‌ها اهتمام ویژه به عمل آورند.

استاندار گیلان گفت: پروژه‌ها بر اساس فاز بندی و مرحله به مرحله باید به سرانجام مطلوب در بازه زمانی مشخص برسد.

عباسی افزود: اگر پیمانکاری در تکمیل پروژه‌ها با کاهلی، همکاری لازم را ندارد پس از پرداخت طلب با این پیمانکاران قطع پیمان انجام شود.

او همچنین با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گیلان و قول وزیر مبنی بر تکمیل پروژه‌های آزادراه و راه آهن تا پایان آبان ماه تصریح کرد: این موضوع در دستور کار قرار گیرد و برای آن بازه زمانی ۴۵ تا ۵۰ روزه در نظر گرفته شود.

به گفته استاندار گیلان، برای تمام پل‌هایی قدیمی استان در راه‌های اصلی و فرعی که استحکام و ایمنی لازم را ندارند باید بودجه در نظر گرفته شود تا نسبت به استحکام سازی و حفظ پایه‌های پل اقدامات لازم انجام پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.