مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات ۱۲۰۰ تن نارنگی پیش رس از این شهرستان به خارج کشور خبر داد.

محمد باقر اسفندیاری مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: یک هزار و ۲۰۰ تن نارنگی پیش رس تاکنون از شهرستان میاندورود به خارج از کشور صادر شده است.

او افزود: صادرات نارنگی پیش رس از این شهرستان به کشور‌های روسیه، عراق و گرجستان در حال انجام است که می‌توان از آن به‌عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد چراکه زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده کنیم.

اسفندیاری با بیان اینکه شهرستان میاندورود دارای ۸ هزار و ۴۲۸ هکتار باغ مرکبات است، گفت: یک هزار و ۲۵۰ هکتار از این باغ‌ها به کشت نارنگی شامل ارقام "هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا" اختصاص دارد.

او ارقام‌های "هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا" را ارقام نارنگی‌های پیش‌رس این منطقه اعلام کرد و افزود: این ارقام زودرس بوده و پوست سبزی دارند و در عین حال، قند آن کامل شده و در حالت کلی اگر نسبت قند به اسید بیشتر از ۱۰ باشد، میوه قابل برداشت است و می‌توان نارنگی را به بازار عرضه کرد و سبز بودن نارنگی سبب نمی‌شود برخی افراد بخواهند با سبززدایی محصول را به فروش برسانند.

اسفندیاری با بیان اینکه کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازار‌های جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد، گفت: باید هزینه تولید را کاهش و با افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش تولید در واحد سطح فرصت رقابت را مهیا کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: آموزش نحوه سورت و بسته‌بندی، تسهیلات بانکی ارزان قیمت به سورتینگ‌داران و صادرکنندگان مرکبات، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط درخصوص آسان‌سازی ترانزیت و امور گمرکی برای کشور‌های هدف از جمله حمایت‌های بخش کشاورزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.