مدیرکل زندان‌های استان اردبیل بر معرفی و بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان تاکید کرد.

یاسر امجدی در بازدید تنی چند از مسئولان استان از وضعیت اشتغالزایی در زندان‌های اردبیل، با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولیدی مستقر در مراکز تامینی استان گفت: توسعه اشتغال در زندان‌ها جزو اولویت‌های سازمان زندان‌ها در چند سال اخیر بوده و تحقق کامل امر، مستلزم تامین زیرساخت‌های مناسب از جمله فضای فیزیکی و تجهیزات اشتغال است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان هم در این بازدید، میزان پرداخت دستمزد برای مددجویان شاغل و فعالیت کارگاه‌های تولیدی در این مراکز را چشمگیر برشمرد و گفت: استفاده مناسب از ظرفیت زندان برای توسعه و ارتقای اشتغال گروه‌های هدف، مستلزم مشارکت حداکثری و تعامل سازنده با بخش خصوصی است.

حسین پیرموذن ابراز امیدواری کرد با تهیه طرح‌های توسعه و نحوه ساخت فضای فیزیکی مناسب در محیط داخل زندان و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی، تحول سازنده‌ای در اشتغال زندانیان صورت گیرد.

یاسر عبدالهی عابد معاون اقتصادی استاندار اردبیل نیز فراهم بودن بستر مناسب کار و کسب درآمد در زندان‌ها را مایه مباهات دانست و از طرح مسئله در جلسات تخصصی استان و کارگروه‌های اشتغال برای تسهیل پرداخت وام به جامعه هدف خبر داد.

جلال آفاقی دادستان مرکز استان اردبیل هم در این بازدید بر حمایت قانونی حوزه قضایی برای فراهم شدن بستر مناسب اشتغال زندانیان در کارگاه‌های داخل و خارج زندان تاکید کرد و گفت: هدایت مددجویان به کسب و کار درآمدزا در زندان‌ها در کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان، بازپروری شخصیت مددجویان و کاهش آسیب‌های رفتاری در بین خانواده آن‌ها موثر است.



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.