افزایش ۴۶ درصدی کالاهای صادراتی از خراسان جنوبی

صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، به لحاظ وزنی ۴۶ درصد افزایش داشته است.

کوهگرد مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال ۵۷۴ هزار و ۳۵۱ تُن کالای تولیدی خراسان جنوبی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شد.

او ارزش این مقدار کالا‌ی صادراتی در این مدت را ۷۹ میلیون و ۲۰ هزار و ۸۲۹ دلار اعلام کرد و افزود: به لحاظ وزنی صادرات در این مدت ۴۶ درصد افزایش داشته است.

کوهگرد بیان کرد: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، تایر سواری، تخم مرغ، صیفی جات، کاشی و سرامیک، نمک خوراکی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.


بیشتر بخوانید


او به صادرات کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور که از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان صادر شده اند، اشاره و اظهار کرد: در این مدت ۴۷۵ هزار و ۵۲۳ تُن کالا به ارزش ۱۹۵ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۳۲۹ دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد تصریح کرد: این کالا‌ها شامل سیمان، کاشی و سرامیک، موکت و کود اوره بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: همچنین در این مدت یک تُن و ۹۲ کیلوگرم کالا به ارزش ۴ میلیون و ۱۶ هزار و ۹۵۰ دلار شامل لوازم و قطعات مربوط به معدن، دیزل ژنراتور، کلروبوتیل، برنج، دیزل ژنراتور، فروسلیس، شاهدانه خام، سنگ تالک و نخ پنبه‌ای از کشور‌های ترکیه، آلمان، افغانستان و ازبکستان به استان وارد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.