نجات گربه وحشی از چنگال سگ‌های ولگرد و بازگشت به طبیعت + فیلم

گربه وحشی پس از نجات از چنگال سگ‌های ولگرد، تیمار شد و به طبیعت بازگشت.

محدثه همتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جهرم اظهار کرد: پس از اطلاع از حمله سگ‌های ولگرد به یک گربه وحشی در یکی از باغ‌های این شهرستان، این گربه حیات وحش توسط باغدار حامی محیط زیست زنده گیری و به محیط زیست تحویل داده شد.

او ادامه داد: این گربه وحشی پس از تیمار و اطمینان از سلامت به طبیعت بازگشت.

همتی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، ورود حیات وحش به محدوده شهر و روستا‌ها موضوعی عادی است و ممکن است شهروندان و روستائیان با این پدیده روبرو شوند و باید در این شرایط موضوع را به محیط‌بانی و محیط زیست گزارش دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جهرم اضافه کرد: در بسیاری از موارد گونه‌های حیات وحش به دنبال آب و غذا و یا به دلایل اقلیمی به مناطق مسکونی و باغ‌ها نزدیک می‌شوند، که لزوم حفاظت از این جانوران و اطلاع‌رسانی از ورودشان را افزایش می‌دهد.

 او افزود: جوامع محلی همواره کمک‌کار محیط زیست در فصول مختلف سال بوده‌اند و اکنون هم امیدواریم در این بخش با حمایت کردن ما در حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری، در نگهداری از حیات‌وحش یاری کنند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جهرم با اشاره به گستردگی باغ‌های این شهرستان، درخصوص پناه آوردن جانوران و پرندگان به مناطق پایین‌دست و روستا‌ها گفت: همه ساله کاهش مساحت زیستگاه‌ها و غذای در دسترس حیات وحش، موجب افزایش پناه آوردن جانوران و پرندگان به حاشیه سکونتگاه‌های انسانی در مناطق شهری و روستایی می‌شود که رعایت نکاتی الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار