مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مهم‌ترین راه حفاظت از عرصه‌های ملی آموزش جوامع محلی است، گفت: آموزش‌ها تاثیر به‌سزایی در فرهنگ‌سازی و تبدیل منابع طبیعی به معارف عمومی دارد.

اصغر احمدی گفت: مردم چهارمحال و بختیاری تعلق خاصی نسبت به عرصه‌های ملی و رفع نیاز‌های خود با این منابع دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا مردم نسبت به حفاظت از عرصه‌های ملی احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: منابع خدادادی و ثروت‌های ملی نه تنها متعلق به نسل‌های گذشته بلکه نسل آینده نیز در آن سهیم هستند.

وی افزود: لازم است سطح آموزش‌ها به منظور حفاظت از جنگل‌ها و مراتع افزایش یابد و همیاران طبیعت و جوامع ملی نسبت به جایگاه جنگل‌ها و مراتع به آگاهی مطلوبی دست پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


احمدی با اشاره به اینکه آموزش به جوامع محلی در راستای حفاظت از عرصه‌های ملی اثرات مثبتی به همراه دارد، بیان کرد: حفظ و نگاه‌داری از منابع طبیعی سبب حفاظت از زندگی انسان در شرایط بحرانی و سیل می‌شود، این عرصه‌ها می‌تواند شدت و سرعت بارندگی‌ها را کنترل کرده تا آب به زمین نفوذ کرده و مانع از فرسایش خاک و ایجاد سیل شود.

وی یادآور شد: در بسیاری از موارد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع می‌تواند عاملی موثر در تخریب این عرصه‌ها باشد و معمولا افراد بر اثر بی‌مبادلاتی، عدم آگاهی و بی‌احتیاطی اقدام به تخریب عرصه‌های ملی می‌کنند اگر بتوانیم آموزش جوامع محلی و مردم را در راستای استفاده درست از طبیعت و عرصه‌های ملی افزایش دهیم می‌توانیم از مشکلات و خسارت‌ها جلوگیری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آموزش‌ها تاثیر به‌سزایی در فرهنگ‌سازی و تبدیل منابع طبیعی به معارف عمومی دارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه حفاظت از عرصه‌های ملی آموزش مردم در راستای حفظ جایگاه عرصه‌های ملی و پوشش گیاهی آن است.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار