رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح الگوی کشت به صورت جدی از امسال در مزارع کشاورزی استان اجرا می‌شود.

محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: طرح الگوی کشت یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم جهاد کشاورزی است که پارسال ابلاغ و از امسال عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در بحث کشت و تولید مازاد بعضی از محصولات، متاسفانه برخی از کشاورزان بدون رعایت الگوی کشت اقدام به کشت می‌کنند مثلا الگوی کشت در محصول گوجه فرنگی در استان رعایت نشده و امسال در استان مازادت ولید داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به مصرف بهینه آب در مزارع کشاورزی اشاره کرد و گفت: می‌توان از حمایت‌های ائمه جمعه که شهرستان یا بخش آنان در شبکه انتقال قراردارند کمک گرفت چرا که طی امسال با کمبود تخصیص آب سد طالقان بخاطر خشکسالی و نیاز تامین آب تهران نسبت به پارسال بسیار کم بوده و در همین راستا برای حل کشاورزان بایستی رایزنی و مکاتباتی انجام شود.

عطایی یادآور شد: کانال یک و دو سد نهب توسط آب منطقه‌ای انجام شده و کانال سه و چهار توسط جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

این مسئول گفت: بخشی زیادی از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز تا پایان مهرماه پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در تسهیلات داربستی اعتبارات خوبی داریم و امسال نیز ابلاغ شده که امیدواریم تحولی خوب در این بخش ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:در پوشش انهار برای انتقال آب طرح‌های بسیار خوبی در دست اجراست که امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم این گونه طرح‌های را توسعه دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.