معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

تعطیلی ۴۱ مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در شیراز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۴۱ مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در شیراز از ابتدای امسال تا کنون تعطیل شده اند.

مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: با پیگیری و تلاش‌های کارشناسان اداره نظارت و کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی دانشگاه، ۶ مرکز غیر مجاز ارائه دهنده خدمات زیبایی طی ۷ روز گذشته در شیراز، تعطیل شد.

او، مردم را رکن اصلی و مطالبه گر در ارائه خدمات سلامت استاندارد دانست و افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه درمان، موضوع را با شماره تلفن ۱۸۱۹، به صورت شبانه روزی گزارش دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به تعطیلی ۴۱ مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در شیراز از ابتدای امسال تاکنون، اضافه کرد: دخالت افراد بدون صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می‌شود.

شریفی با تاکید بر اینکه همه مکان‌های ارائه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند، نسبت به پیامد‌های مراجعه به مراکز بدون مجوز برای سلامت افراد هشدار داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: انجام هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز نیز، یک اقدام غیرقانونی و مخاطره آمیز است و مردم در مراجعه به این مراکز لازم است از حضور پزشک، اطمینان پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.