با هوشیاری ماموران پلیس راه زرند راننده تریلری که در گردنه"ده علیرضا"به علت نقص فنی قادر به ترمز و توقف نبود به سلامت متوقف شد.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان  گفت: ماموران پلیس راه زرند-مشهد هنگام گشت زنی در کیلومتر ۱۰گردنه"ده علیرضا"محور"زرند-راور"متوجه شدند یک دستگاه تریلر کشنده حامل آهن آلات به شکل نامتعارفی در حرکت و راننده آن سراسیمه و وحشت زده در حال بوق زدن، چراغ دادن و هشدار به دیگر خودرو‌های پر شمار این محور پر تردد است.

او افزود: در این راستا ماموران خودروی خود را به موازات این تریلر رسانده و متوجه شدند کنترل این تریلر به دلیل نقص ترمز از دست راننده خارج شده و به سبب شیب تند جاده هر لحظه بر سرعت آن افزوده شده و احتمال خروج از جاده و وقوع تصادف با خودرو‌های روبه رو بسیار زیاد است از این رو ماموران به سرعت وارد عمل و با قرار گرفتن در جلوی این تریلر و هشدار به سایر خودرو‌های عبوری موفق شدند مسیر را تا اولین پارکینگ بازگشایی و از وقوع حوادثی که قطع به یقین در انتظار راننده و دیگر وسایل نقلیه عبوری بود جلوگیری کنند.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: راننده این تریلر که از مشهد به مقصد بندرعباس در حرکت بود با هدایت خودروی پلیس توانست کشنده خود را در محدوده اولین پارکینگ کنار جاده متوقف کند .

او بیان کرد: ماموران نیز به این فرد در رفع نقص تریلر و تهیه لوازم یدکی مورد نیازش کمک کردند و لحظاتی بعد چندین خودروی عبوری که به سبب حرکت خطر ساز این تریلر، وحشت زده و کنجکاو شده بودند در همین پارکینگ توقف و از ماموران پلیس راه قدردانی کردند. 

رئیس پلیس راه شمال استان با تاکید بر گشت زنی فعال و هدفمند تیم‌های گشت پلیس راه به منظور ارتقا امنیت ترافیکی محور‌ها و همچنین هوشیاری نسبت به چنین رخداد‌های حادثه سازی اظهار کرد: گردنه"ده علیرضا"شهرستان زرند یکی از نقاط حادثه خیز و از محور‌های ترانزیتی شمال استان است که به سبب شیب جاده، پیچ‌های کم دید و تردد زیاد خودرو‌های سنگین در آن هر از چند گاهی با وقوع تصادفات و سوانحی رانندگی در این محدوده روبه رو هستیم و جا دارد یک بار دیگر بر رعایت احتیاط، سرعت مطمئنه و اطمینان از سلامت فنی خودرو‌های عبوری از این محور تاکید کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.