مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از واگذاری ۶۲۱ قطعه زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیش‌تر استان خبر داد.

افسانه جهانی در آیین واگذاری ۶۲۱ قطعه زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیش‌تر در راستای اجرای ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با حضور معاون وزیر راه‌وشهرسازی، مسؤولان استانی و خانواده‌ها در سالن فدک برگزار شد، گفت: یکی از ظرفیت‌ها و بستر‌های مهم برای مواجهه با مسأله بحران جمعیت، سیاست‌گذاری صحیح است.

او افزود: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جهت حمایت از خانواده‌ها و با هدف کمک به رشد جمعیت و مقابله با پدیده سالمندی در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید و مشتمل بر مشوقات اقتصادی و اقدامات فرهنگی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: فعالیت همزمان در بعد فرهنگی و حل مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، منجر به افزایش نرخ فرزندآوری خواهد شد و لازم است مدیران دستگاه‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای به فرهنگ‌سازی در این زمینه داشته باشند.

کاهش نرخ رشد جمعیت چالش‌های مختلفی را به‌دنبال خواهد داشت

جهانی با اشاره به فاصله قابل توجه بین فرزندآوری و فرزندخواهی در بین خانواده‌های ایرانی، بیان کرد: در ایران فرزندآوری حدود ۱/۵ و فرزندخواهی حدود ۳/۲ است و توجه مسؤولان به این فاصله و تحلیل درست آن ظرفیت بسیار مهمی است که در حل بحران جمعیت موثر خواهد بود.

او تصریح کرد: کاهش نرخ رشد جمعیت، کاهش نرخ باروری و افزایش نرخ سالمندی، مساوی با افزایش چالش در ساختار‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نیز چالش در نهاد خانواده است و بنابراین مقابله با بحران جمعیت و تلاش برای افزایش نرخ فرزندآوری باید دغدغه اصلی مسؤولان و مدیران انقلابی باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.