به دنبال عدم تصویب بودجه درخواستی و قوت گرفتن احتمال تعطیلی دولت آمریکا، رئیس جمهور این کشور جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.

چهار مقام دولتی آگاه به سی‌ان‌ان گفتند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اوایل هفته آینده کابینه خود را برای بحث در مورد تداوم دولت پس از آغاز تعطیلی احتمالی در روز یکشنبه برای جلسه اضطراری فرا خوانده است.

براساس گزارش سی ان ان، یکی از این منابع گفت که این دیدار حضوری در کاخ سفید خواهد بود. بایدن در آخر هفته در واشنگتن دی سی خواهد ماند و با تیم امور قانونگذاری خود در تماس نزدیک خواهد بود و در مورد هرگونه مذاکرات تعطیلی در کنگره هیل آگاه خواهد شد.

او هیچ رویداد عمومی در برنامه خود در روز شنبه، در آخرین ساعات قبل از تمام شدن بودجه دولت، یا یکشنبه ندارد. کاخ سفید در حال شروع ارتباط منظم با آژانس‌ها و کارکنان خود در مورد آنچه در صورت کمبود بودجه اتفاق خواهد افتاد، است و آژانس‌ها نیز برنامه‌ریزی اضطراری خود را آغاز کرده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد، قصد دارد بودجه درخواستی دولت بایدن را کاهش دهد اما به نظر نمی‌رسد که خواسته‌های آن‌ها به قانون تبدیل شود و صرفا موجب خواهد شد که از روز یکشنبه بخشی از دولت آمریکا تعطیل شود.

تعطیل دولت باعث می‌شود که صدها هزار کارمند دولت فدرال به مرخصی اجباری فرستاده شوند و همچین شمار زیادی از خدمات دولت از جمله انتشار آمار مربوط به کمک‌های غذایی متوقف خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار