رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: فداکاری جنگلبانان مانع از گسترش آتش سوزی عمدی در جنگل‌های کوه آیدا دزفول شد.

محمد شفیعی زاده رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: وقوع آتش سوزی در جنگل‌های کوه آیدا واقع در دهستان دره کاید در شمالی‌ترین نقطه دزفول بلافاصله دو اکیپ از جنگلبانان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به همراه گروهی از همیاران طبیعت و جوامع محلی به منطقه اعزام شدند.

او می‌گوید: پس از طی ۱۰ ساعت ماشین سواری و کوه پیمایی در مناطق سخت گذر دهستان دره کاید به محل وقوع آتش رسیدند و بی درنگ نسبت به اطفای حریق از طریق تجهیزات دمنده به منظور جلوگیری از گسترش حریق و عملیات خنک سازی به منظور کاهش حرارت و کنترل حریق اقدام کردند.

شفیعی زاده گفت: هماهنگی‌های لازم جهت استفاده از بالگرد جهت انتقال هوایی نیرو‌ها و اطفای حریق با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان انجام شد که بدلیل شرایط سخت توپوگرافی منطقه امکان فرود بالگرد در منطقه میسر نشد.

به گفته او در نهایت پس از اطفای کامل حریق به منظور اطمینان از شعله ور شدن مجدد آتش و تثبیت منطقه جنگلبانان به مدت ۴۸ ساعت در منطقه حضور داشتند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اقدام به موقع جنگلبانان آتش سوزی بیشتر به صورت سطحی و در علوفه مرتعی اتفاق افتاده و خسارت زیادی به درختان جنگل‌های زاگرس وارد نشده است.

شفیعی زاده ادامه داد: علت وقوع حریق در منطقه عمدی گزارش شده که بلافاصله تحقیقات در خصوص شناسایی متخلف انجام و پس از طی تشریفات قانونی به مراجع قضای معرفی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.