سفیر روسیه در آمریکا گفت که مسکو با موفقیت، خود را با فشار‌های گروه هفت تطبیق داده و واشنگتن درک کرده که تحریم‌ها بی‌اثر بوده است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت: روسیه با موفقیت، خود را با اقدامات غیرقانونی گروه هفت (G7) وفق می‌دهد، در حالی که مقامات آمریکایی متوجه شده اند که فشار تحریم‌ها بر مسکو هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

براساس گزارش تاس، او در ادامه افزود: ما به اظهارات جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در مورد عقب نشینی در تحریم‌ها علیه کشورمان توجه کردیم. ما مجدداً تأکید می‌کنیم که هرگونه اقدام محدودکننده علیه روسیه به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. اکنون این موضوع حتی برای مقامات آمریکایی نیز آشکار شده است.

آنتونوف گفت: تاریخ تایید کرده است که مسیر آمریکا به سمت خفقان اقتصادی فدراسیون روسیه محکوم به فنا است. کشور ما با موفقیت خود را با اقدامات غیرقانونی تحمیل شده توسط G7 سازگار می‌کند. ما در حال گسترش ناوگان نفتکش‌های خود، توسعه ابزار‌های بیمه و تغییر جهت گیری عرضه به بازار‌های پویاتر هستیم. 

سفیر روسیه اعلام کرد در عین حال، سرسختی آشکار کاخ سفید در تمایلش برای افزایش فشار بر این کشور در بخش انرژی، از جمله از طریق سقف قیمت، قابل توجه است. مقامات آمریکایی در تلاش برای آسیب رساندن به روسیه به هر طریقی خواهند بود.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه گفت که تلاش‌های گروه ۷ برای محدود کردن قیمت نفت روسیه نتایج مطلوبی را به همراه نداشته است. او به "کمی کاهش در اثربخشی سقف قیمت" اشاره کرد. به نقل از بلومبرگ، یلن افزود: روسیه پول و زمان و تلاش زیادی را صرف ارائه خدمات برای صادرات نفت خود کرده است.

در ۵ دسامبر ۲۰۲۲، تحریم حمل و نقل دریایی نفت روسیه به اتحادیه اروپا اجرایی شد. کشور‌های G7، اتحادیه اروپا و استرالیا بر سر سقف قیمتی برای نفت روسیه که از طریق دریا تحویل می‌شود توافق کردند و سقف آن را ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین کردند. علاوه بر این، از ۵ فوریه ۲۰۲۳، محدودیت‌های مشابهی برای تحویل فرآورده‌های نفتی از روسیه اعمال شد، زیرا شورای اتحادیه اروپا رسماً تصمیم گرفت، همراه با G7، برای تعیین سقف قیمت فرآورده‌های نفتی روسیه که از طریق دریا عرضه می‌شوند به مبلغ ۱۰۰ دلار به عنوان حق بیمه، همراه شود.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۲ گفت که مسکو به کشور‌هایی که محدودیت‌های مصنوعی اعمال می‌کنند نفت عرضه نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار