معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه با یادآوری داده‌های ماهواره‌ای مبنی بر پاییز پربارش برای برخی نقاط غرب کشور گفت : دستگاه‌های متولی استان ضمن جدی گرفتن هشدار‌های سازمان هواشناسی؛ اقدامات لازم را برای مقابله با سیل انجام دهند.

علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : پیش بینی زودهنگام و دقیق وقوع سیل امکان پذیر نیست چراکه باید به موج‌های آب و هوایی نزدیک‌تر شویم تا دقیق‌تر باشد، اما بر اساس داده‌های موجود بارش‌های نرمال و بیش از نرمال در ماه‌های آبان و آذر برای استان کرمانشاه محتمل است.

وی تصریح کرد: لازم است دستگاه‌های متولی، هشدار‌های سازمان هواشناسی را جدی گرفته و اقدامات پیشگیرانه لازم را برای مقابله با سیل انجام دهند؛ در استان کرمانشاه نیاز به توجه جدی در مقوله روان آب‌ها و سیلاب وجود دارد.

وی گفت: در جلسات و کارگروه‌های مرتبط استان کرمانشاه هشدار‌های لازم در خصوص وضعیت آب و هوایی و ضرورت مقابله برای برنامه ریزی و مقابله با سیلاب و روان آب‌ها به مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه داده شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که خطر وقوع سیل پاییزه در استان کرمانشاه چقدر جدی است، افزود: پیش بینی کوتاه مدت از مدل ریاضی و منطق استفاده می‌کند بنابراین دقیق‌تر است، اما پیش بینی بلندمدت دقت کمتری دارد .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.