کاهش ۱۱ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در کشور

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۱۱ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در کشور خبر داد.

علی‌حسین رعیتی‌فر معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش استانی کارگران طلائیه دفاع مقدس در بابل، گفت: حوادث منجر به فوت پارسال ١١ درصد کاهش یافت به‌طوری که میانگین حوادث ناشی از کار در ایران از میانگین جهانی کمتر است.

او با بیان اینکه سالانه ۴٠٠ هزار پرونده دعاوی بین کارگر و کارفرما رسیدگی می‌شود، افزود:دستورالعمل سازش درون کارگاهی با مشورت دیوان عدالت اداری بازنویسی شد تا مشاوران در واحد‌های صنعتی و تولیدی حضور پیدا کرده و دعاوی و مسائل کارگران و کارفرمایان را رسیدگی کنند.

رعیتی‌فر با بیان اینکه به دنبال کاهش حوادث ناشی از کار هستیم تا یک حادثه هم نداشته باشیم، گفت: بیشترین حوادث شغلی در کارگاه‌های ساختمانی است که ٣٨ درصد حوادث و ۵٠ درصد فوتی‌ها در این بخش است.

او از راه‌اندازی کمیته‌های بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در استان‌ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با کمک سازمان نظام مهندسی و شهرداری شاهد کاهش حوادث باشیم و در همین راستا ۶ بسته ارتقای ایمنی در حوزه کار تهیه شده است.

رعیتی‌فر با بیان اینکه بعد از ساختمان، بیشترین حوادث کار در صنایع و معادن است، افزود: حوادث در معادن ٢ درصد است.

او گفت: ٢٣ هزار کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کشور وجود دارد که با همکاری برخی از وزارتخانه‌ها از جمله نفت درصدد هستیم تا از حوادث نشت گاز پیشگیری شود؛ همچنین در نظر داریم تا از حوادث ناشی از کار در ارتفاع پیشگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار