مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۶۶۳عملیات توسط نیرو‌های آتش نشانی انجام گرفته است.

سید صادق پورسینا گفت:در این مدت ۷۶۷ عملیات اطفاء حریق و ۸۹۶ سایر عملیات‌ها انجام‌شده که حاصل این عملیات‌ها نجات جان ۸۵۵ نفر از همشهریان بوده است.

او با اشاره به مصدومیت ۵۷ نفر و فوت ۱۲ نفر در شش ماهه نخست امسال، تصریح کرد: در شش ماه نخست سال ۷۴هزار و ۲۷۳ تماس با سازمان آتش نشانی گرفته شده به طوریکه از این تعداد ۱۶۶۳ تماس منجر به عملیات،۵۷هزارو ۶۴۸ تماس مزاحم، دوهزار و۹۴۶ تماس برای مشاوره و راهنمایی، ۱۲هزار و۱۰ تماس اشتباهی و هفت تماس حریق کاذب با این سازمان گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان افزود: روز آتش‌نشانی همان روزی است که در پالایشگاه آبادان یک حادثه‌ای رخ داد و آن حادثه منجر به ارتقای فرهنگ رشادت و شهادت شد این روز را به تمامی جان بر کفان، همان‌هایی که از جان شیرین خود می‌گذرند تا جان هم نوعی که او را می‌شناسند و نه تا بحال ملاقاتش کرده‌اند را نجات دهند و در حوادثی به درجه رفیع شهادت می‌رسند.

پورسینا با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی برای پیشگیری از حوادث ناگوار برنامه‌های را در دستور کار خود دارد، تاکید کرد: همکاران ما در معاونت فنی و پیشگیری ۱۷۲ پایش ازاماکن تجاری، اداری، اقامتی، تجمعی و آموزشی را داشته‌اند به طوریکه ۶ هزار و ۶۱۳ آموزش در مهد‌های کودک، مدارس و ادارات داشته و۶۶۴ دستورالعمل و طرح ایمنی ساختمان صادر شده است.

او بابیان اینکه شغل آتش‌نشانی بسیار پرمخاطره است، اما این جان برکفان از حقوق و مزایا مناسبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: متاسفانه مدارک تحصیلی نیرو‌های آتش نشانی برای ارتقای حقوق و مزایا محاسبه نمی‌شود و با وجود اینکه شغل پرمخاطره‌ای دارند و به راحتی از جان خویش می‌گذرند از کمترین حقوق و مزایا برخوردار هستند و از مسئولان استانی درخواست داریم که به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

شهردار همدان نیز گفت: در دوسال گذشته نتوانستیم مشکل محاسبه مدارک تحصیلی آتش‌نشانان در حقوق و مزایا را حل کنیم وباید ازظرفیت مدیران استانی و نمایندگان برای حل این مشکل استفاده کنیم.

سیدمسعود حسینی با بیان اینکه در سال‌های آینده با حجم بالای بازنشستگی آتش‌نشان‌ها روبرو هستیم، افزود: تعداد قابل توجهی از همکاران آتش نشانی امسال و سال‌های آتی بازنشسته می‌شوند که در این زمینه باید برای استخدام نیرو‌های جوان اقدام کنیم وعلاوه بر این ایستگاه‌های آتش نشانی و ماشین آلات نیاز به نوسازی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.