سه فیلم سینمایی خراسان رضوی در قالب پویانمایی (انیمیشن) برای نخستین بار به جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان راه یافته است.

نیمه پویانمایی "ایلیا، در جستجوی قهرمان" و پویانمایی‌های "سفر به تاریکی" و "مسافری از گانورا" سه اثر منتخب خراسان رضوی برای حضور در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان در امسال هستند.

اینکه پویانمایی سازی در خراسان رضوی گوی سبقت را از دیگر رقبا در عرصه فیلمسازی ربوده و اکنون به جشنواره راه یافته است نویدبخش آینده‌ای متفاوت برای فیلمسازان حوزه کودک و نوجوان و موفقیت‌های آنان در عرصه ملی و بین المللی است.

کم نبوده اند آثار پویانمایی دیگری مانند "من آلیس نیستم، اما اینجا سرزمین عجایب است" از هنرجویان جوان خراسان رضوی که در قالب فیلم کوتاه به جشنواره‌های بین المللی راه یافته و توانسته اند چندین جایزه و عنوان بین المللی را از آن خود کنند.

هنرمندان خراسان رضوی در چند سال اخیر موفقیت‌های چشمگیری در عرصه پویانمایی داشته اند و شرکت‌های خصوصی متعددی با هزینه‌های شخصی اقدام به ساخت آثار متفاوت و صداگذاری روی آن‌ها کرده و توانسته اند هم تامین کننده نیاز برنامه‌های تلویزیونی باشند و هم به جشنواره‌ها راه پیدا کنند.

سوسم محمد زاده رئیس گروه سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با سه فیلم در بخش مسابقه بلند داستانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور یافته است.

او افزود: از بین ۵۱ فیلم متقاضی شرکت در بخش مسابقه بلند داستانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ۱۴ اثر انتخاب شدند که از این میان خراسان رضوی سه فیلم را به خود اختصاص داده است.

رئیس گروه سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی "ایلیا، در جستجوی قهرمان» به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد، «سفر به تاریکی» به تهیه کنندگی محمدمهدی نخعی راد و کارگردانی علی بصیری نیک، «مسافری از گانورا» به تهیه کنندگی سیدمحمدحسین علمدار و کارگردانی سیداحمد علمدار را سه فیلم انتخاب شده از استان خراسان رضوی برشمرد.

محمدزاده "ایلیا، در جستجوی قهرمان» به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد، «سفر به تاریکی» به تهیه کنندگی محمدمهدی نخعی راد و کارگردانی علی بصیری نیک، «مسافری از گانورا» به تهیه کنندگی سیدمحمدحسین علمدار و کارگردانی سیداحمد علمدار را سه فیلم انتخاب شده از استان خراسان رضوی برشمرد.

رئیس گروه سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

محمدزاده اظهار کرد: ۵۵۹ اثر در بخش ملی و بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره مزبور رسید که ۲۰۰ اثر از ۴۰ کشور جهان را شامل می‌شدند، همچنین ۵۱ اثر بلند داستانی، ۱۱۸ اثر پویانمایی و ۱۸۹ فیلم کوتاه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

او افزود: در بخش بین‌الملل فیلم‌های کوتاه و داستانی فیلم‌های ۱۱ کشور از جمله آرژانتین، آلمان، ارمنستان، جمهوری چک، عراق، کانادا، فرانسه و کره حاضر هستند که از این میان هشت اثر پویانمایی و چهار فیلم کوتاه داستانی به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.