عزاداران عراقی خواستار پاسخگویی مقامات در خصوص حادثه آتش‌سوزی شدند + تصاویر

عزاداران عراقی در مراسم یادبود قربانیان حادثه آتش سوزی شرکت کرده و خواستار پاسخگویی دولت برای سهل انگاری در این خصوص شدند.

مراسم یادبود قربانیان حادثه آتش‌سوزی مرگبار در عراق برگزار شد و خانواده‌ها عزیزان خود را به خاک سپردند. در همین حال، درخواست‌ها برای پاسخگویی مقامات عراقی در مورد این آتش‌سوزی که دو روز پیش در یک مراسم عروسی در شهری مسیحی‌نشین رخ داده، افزایش یافته است. 

به گزارش رویترز، در خطبه‌ای که گاهی توسط شیون زنان سیاه‌پوش قطع می‌شد، یک کشیش خطاب به حاضران گفت عراق در غم و اندوه برای قربانیان متحد شده است، اما در عین حال از «فساد» و «تبعیض» مقامات انتقاد کرد. او گفت: «هیچ چیز در این کشور استاندارد نیست. ما باید کسانی را که مسئول هستند بازخواست کنیم». 

گفتنی است انتقاد از سهل‌انگاری مقامات عراق در امنیت عمومی امری رایج است. دولت این کشور از زمان حمله آمریکا در سال ۲۰۰۳ به دلیل درگیری‌های مکرر تضعیف شده است. افزون بر این، تعدادی از مقامات بلندپایه در این کشور به فساد متهم هستند. 

حادثه دو روز پیش خاطرات آتش‌سوزی‌های مرگبار سال ۲۰۲۱ در دو بیمارستان در عراق را برای شهروندان زنده کرد. در مجموع دست کم ۱۷۴ نفر در این آتش‌سوزی‌ها کشته شدند و «فساد» و «سهل‌انگاری» مقامات علت اصلی حوادث عنوان شد.

مقامات عراق می‌گویند تا کنون ۱۴ نفر را در ارتباط با آتش‌سوزی مراسم عروسی بازداشت کرده‌اند و نتایج تحقیقات ظرف ۷۲ ساعت اعلام خواهد شد. دولت همچنین دستور بازرسی فوری مکان‌های تجمع عمومی مانند هتل‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها را صادر کرده است.

عزاداران عراقی پس از آتش سوزی

مراسم عزاداری حادثه آتش سوزی عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۲:۰۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
خدابهشون صبربده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
واقعا سخته

ولی خب خود صاحبان مراسم هم در انتخاب تالار دقت میکردن

اونم با ۱۰۰۰ نفر مهمان

این زنگ خطری هس برای دقت عروس و داماد در انتخاب تالار
و خود سازمان نظارتی دولتی بر تالارها هم باید نظارت ایمنی داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
مقامات که باید پاسخگو باشن،ولی عقل سلیم هم میگه نباید داخل سالن و ان همه جمعیت آتش بازی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
تمام سالن های عروسی باید مجوز آتیش نشانی بگیرن
آخرین اخبار