رئیس سازمان غذاودارو گفت: امسال مجوز پرداخت تسهیلات ۳۰هزار میلیارد تومانی به شرکت‌های دارویی صادر شد که تا الان حدود ۲۰هزار میلیارد آن پرداخت شد.

حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در اختتامیه هشتمین نمایشگاه دارویی و صنایع وابسته گفت: این نمایشگاه هر سال با شگفتی‌های جدیدی برگزار می‌شود که این امر امسال پررنگ‌تر از سال‌های قبل بود که مایه افتخار صنعت داروسازی بود. امسال نیز همانند سال‌های گذشته فضای خوبی برای تعامل و همکاری بین اعضای زنجیره تأمین دارو فراهم شد.

محمدی ادامه داد: نکته جالب نمایشگاه امسال، حضور گسترده شرکت‌های ماشین‌آلات ساخت دارو بود که این شرکت‌ها امسال به طور کامل در حال تولید در داخل هستند.

وی با عنوان این مطلب که در جلسات تنظیم بازار تلاش می‌شود به مردم از لحاظ قیمت دارو فشار نیاید، افزود: یکی از راهکارهای تحقق این امر برگزاری نمایشگاه است تا شرکت‌ها بدون واسطه با تولیدکنندگان خارجی در ارتباط باشند. 

او ادامه داد: ۷۰۹ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند و فضایی را برای تعامل بیشتر بین شرکت‌های تولیدی، تامین مواد اولیه دارویی و تجهیزات زیرساختی به وجود آوردیم.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: شرکت‌های تولیدکننده مسیرهایی را به بیمه‌ها پیشنهاد کنند و معتقدم که با تقویت بیشتر بیمه بسیاری از مسائل برطرف خواهد شد. در حال حاضر ۱۵/۳ هزار میلیارد تومان از طريق سازمان برنامه و بودجه به تولیدکنندگان پرداخت شده  است. 

به گفته محمدی، امسال مجوز پرداخت تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد تومانی به شرکت‌های دارویی صادر شد که تا الان حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان آن داده شده است. 

همچنین عباس کبریایی زاده عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در اختتامیه این نمایشگاه گفت:در  این نمایشگاه ۷۰۹ شرکت حضور دارند و بیش از ۳۵ هزار بازدید از این نمایشگاه انجام شد. 

به گفته او، در این دوره بیش از ۳۰کشور حضوری فعال در نمایشگاه داشته‌اند و ۴۶ دوره آموزشی هم برگزار شده است. 

وی افزود: اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه سبب بروز آسیب به سلامت مردم شده است. کشورهای مدعی صلح و حقوق بشر در سالیان گذشته نیز داروها را به ما نمی‌دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار