مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت آمادگی دارد که سامانه‌های نسخه‌نویسی الکترونیکی را با سایر صندوق‌های بیمه‌گر یکپارچه کند.

قطع بودن سامانه‌های نسخه‌نویسی الکترونیکی یکی از گلایه‌های بیماران هنگام مراجعه به داروخانه‌ها است. بیمه سلامت قبول نسخه‌های کاغذی را در هنگام قطع احتمالی سامانه‌ها جزء دستورالعمل ابلاغی خود قرار داده است.

محمدمهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: قطعی سیستم‌های سازمان بیمه سلامت برای نسخه‌های الکترونیکی در داروخانه‌های سراسر کشور، بسیار کم و در حد دقیقه بوده است.

او گفت: سامانه بیمه سلامت برای نسخه‌نویسی الکترونیکی در اکثر زمان‌ها قطع نیست و اگر هنگام مراجعه مردم به داروخانه جهت دریافت دارو سامانه‌های نسخه الکترونیک بیمه سلامت قطع بود، بر اساس قانون ۲۰ درصد از نسخه ها می‌توانند به صورت کاغذی ارائه شوند و بیمه سلامت این نسخه ها را پرداخت خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: داروخانه‌ها و مردم نگران قطعی احتمالی سامانه و نسخه‌های کاغذی نباشند. بیمه سلامت ۲۰ درصد از این نسخه‌ها را به دلیل قطعی سامانه پرداخت خواهد کرد.

ناصحی افزود: بیمه سلامت آمادگی این را دارد که سامانه‌های نسخه‌نویسی الکترونیکی را با سایر صندوق‌های بیمه‌گر یکپارچه کند و زیرساخت های لازم را در این خصوص فراهم کرده است.

او اضافه کرد: مطالبات داروخانه‌های دولتی و خصوصی تا پایان تیر پرداخت شده اند. پرداختی بیمارستان‌های دولتی نیز تا پایان خرداد انجام شده است.

ناصحی گفت: درباره مطالبات بیمارستان های خصوصی هم بستگی به ارسال اسناد، برخی تا پایان خرداد و بعضی دیگر تا پایان تیر پرداخت شده اند.

مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانند تجربیات خود در هنگام مراجعه برای تهیه دارو را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
a
۱۲:۰۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
ایران باید حد اکثر ۵ ساله یکی از بهترین در جهان باشد ، چون ایران بهترین استعداد انسانی را در جهان دارد ، و از نظر مادیات یکی از بهترین در جهان است ، اگه نشده !،.....باید همه انجام و اجرای قوانین شرعی و قانونی زیر را از مسولین مربوطه بخواهند ، تا وضعیت مملکت درست شود،.......
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۲۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
با بیمه سامان،آتیه سازان حافظ،تامین اجتماعی،البرز،ایران
یکپارچه شویدبعلاوه بیمه دانا و نوین و پاسارگاد.