مرکز مطالعات اسرای فلسطین، همزمان با بیست و سومین سالروز آغاز انتفاضه الأقصی، آماری را از تعداد فلسطینیان بازداشتی به دست عناصر رژیم صهیونیستی منتشر کرده است.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد بازداشت‌های انجام شده توسط مقامات رژیم اشغالگر از زمان وقوع انتفاضه الاقصی در سپتامبر ۲۰۰۰ به ۱۴۳۰۰۰ نفر از جمله ۲۶۰۴ زن و دختر و ۲۰۲۳۷ کودک رسیده است.

طبق گزارش المیادین، این مرکز فلسطینی در گزارش خود به مناسبت بیست و سومین سالروز آغاز انتفاضه الاقصی توضیح داده است که اشغالگران در طول سال‌های انتفاضه عمدتاً سیاست بازداشت را در پیش گرفتند تا مقاومت مردم فلسطین را از بین ببرند. به گونه‌ای که به‌ویژه پس از اشغال مجدد کرانه باختری در سال ۲۰۰۲، ده‌ها هزار نفر بازداشت شده اند، در حالی که پیش از انتفاضه حدود ۷۰۰ اسیر در زندان‌های این رژیم حضور داشتند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین افزود: "تعداد زندانیان در نتیجه دستگیری‌ها در سال‌های اول انتفاضه افزایش چشمگیری پیدا کرد و در سال ۲۰۰۷ به بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی رسید، اما در سال‌های بعد به تدریج کاهش یافت تا اینکه تعداد آن‌ها به ۵۲۰۰ زندانی رسید که ۳۸ نفر آن‌ها زن، ۱۷۰ کودک، ۳ نماینده در مجلس قانونگذاری و ۱۳۰۰ زندانی اداری بوده اند.

ریاض الاشقر، مدیر این مرکز می‌گوید که اشغالگران از زمان وقوع انتفاضه الاقصی، زنان را از بازداشت‌های خود مستثنی نکرده اند، وبرعکس، در طول سال‌های انتفاضه، کشتار، دستگیری و احضار زنان را تشدید کرده اند؛ به گونه‌ای که این مرکز از سپتامبر ۲۰۰۰ تاکنون ۲۶۰۴ مورد بازداشت زنان و دختران فلسطینی را رصد کرده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان ۳۸ زن فلسطینی را در داخل زندان‌ها در شرایط سخت و غم انگیز تحت بازداشت نگه داشته، تمام حقوق مشروع آن‌ها را سلب و هر گونه تحقیر، شکنجه و آزار را علیه آن‌ها اعمال می‌کند و این زندانیان از سیاست بی‌توجهی عمدی پزشکی رنج می‌برند.

رژیم اشغالگر همچنین احکام سنگین و بازدارنده زیادی را علیه آن‌ها صادر کرده و ۸ نفر از آن‌ها به بیش از ۱۰ سال حبس محکوم شده اند و ۶ زندانی زن بیش از ۸ سال را به طور مستمر در زندان سپری کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار