ادعای گاردین: متحدان اوکراین پیشنهاد حمله به تاسیسات پهپادی ایران را مطرح کرده‌اند

روزنامه گاردین مدعی دست یابی به سندی است که در آن متحدان غربی اوکراین پیشنهاد داده‌اند تا کارخانه‌های تولید پهپاد ایران با موشک مورد هدف قرار گیرند.

روزنامه انگلیسی «گاردین» مدعی شده به سندی محرمانه دست یافته است که نشان می‌دهد متحدان غربی اوکراین پیشنهاد حمله موشکی به کارخانه‌های تولید پهپاد در ایران، سوریه و روسیه را داده‌اند.

گاردین در چارچوب یک گزارش تحت عنوان (قطعات اروپایی در پهپاد‌های ایرانی) از دست یابی به سندی ۴۷ صفحه‌ای خبر داده که دولت اوکراین در اوت گذشته به دولت‌های G۷ ارائه کرده است. 

گاردین با اشاره به اینکه احتمالاً قدرت‌های غربی خود چنین اقدامی را اجرا نخواهند کرد، به نقل از این سند توضیح داده است: اگر شرکای غربی ابزار لازم را فراهم کنند، نیرو‌های دفاعی اوکراین می‌توانند این حمله را اجرایی کنند.

 این سند محرمانه که کی یف برای متحدان غربی خود ارسال کرده، خواستار استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به سایت‌های مذکور شده است.

 روزنامه گاردین در اواسط فوریه به نقل از مقامات آمریکایی گفته بود ایران به یک ابرقدرت جهانی در زمینه هواپیما‌های بدون سرنشین تبدیل شده است. تحلیلگران آژانس اطلاعات آمریکا نیز گفته اند که ایران به عنوان یک رهبر جهانی در تولید پهپاد‌های موثر با قیمت مقرون به صرفه ظاهر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۵۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
حمله جمهوری آذربایجان به سربازان ارمنستان 100 درصد فقط با کمک، حمایت و پشتیبانی ترکیه بوده است.
جمهوری آذربایجان علیه نظامیان ارمنستان از پهپاد های ساخت اسرائیلی استفاده کرده است.
Japan
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
الان یک دلیل درست و حسابی برای حضورمان در اوکراین جهت انتقام و ایجاد تهدید و جلوگیری از ناامنی پیدا شد و مجوز صادرات موشک به روسیه هم فراهم شد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۵۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
آمریکا و با کمک مالی عربستان سعودی به اغتشاشگران پول داد که همه چیز را آتش بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
کشته‌شدن ۴۲۰۰ نفر در زندان‌های آمریکا طی سال ۲۰۱۹
هیأت دادگستری آمریکای مدعی حقوق بشر اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر در زندان‌های این کشور کشته شدند.
در یک کشور ۱۳ زن خانم به خاطر تعرض، از رئیس جمهور شکایت کردند و دیگر رئیس جمهور کشور نیز پرونده قاچاق و قتل دارد.
طبق آمار این سایت رسمی، هیأت دادگستری آمریکا اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر در زندان‌های آمریکا کشته شده و ۹۰۰ نفر مفقوده شده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۵۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
غرب دشمن تاریخی ملت ایران است.
مذاکره ایران با غرب از همان ابتدا غلط و اشتباه بود.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۵۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
آمریکایی‌ها دهان سگ هارشان را در کانادا ببندند
از آمریکایی ها می خواهیم دهان سگ هارشان را در کانادا ببندند.

آمریکایی‌ها دهان سگ هارشان را در اروپا ببندند
از آمریکایی ها می خواهیم دهان سگ هارشان را در اروپا ببندند.

آمریکایی‌ها جنایتکار در رفتارشان نشان دادند به هیچ تعهدی پایبند نیستند
اروپایی‌ها جنایتکار در رفتارشان نشان دادند به هیچ تعهدی پایبند نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۵۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
سودان ازسال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
نیروهای تروریست سودانی به همراه ائتلاف متجاوز سعودی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درجنگ یمن باید دادگاه لاهه محاکمه شوند.

آمریکا ازسال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
نیروهای تروریست آمریکایی به همراه ائتلاف متجاوز سعودی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درجنگ یمن باید دادگاه لاهه محاکمه شوند.


آگوست سال 1945 آمریکا بر سر شهرهای هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن بمب اتمی انداخت. اکنون 76 سال از آن ماجرا می‌گذرد، اما هنوز هم هیچ‌کس اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر نمی کند، خفه خون گرفتن و سکوت اختیارکرده است.
ومجامع حقوق بشری ازسال 1945 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۳۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
تصمیم اروپا برای حفظ تحریم‌های موشکی علیه ایران همان نتیجه مذاکره از سال 1392 تاکنون است.
نتیجه مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... از سال 1392 تاکنون صفر!
مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... از سال 1392 تاکنون به نفع مردم ایران و هم کشور ایران نبوده است.

غرب در توافق هسته ای، برجام و... متهم است، نه مدعی
کشورهای اروپایی از سال 1394 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای، برجام و... عمل نکردند و هنوز هم عمل نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۳۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
استفاده ائتلاف متجاوز سعودی از پهپادهای آمریکا، غرب، ترکیه و اسرائیل علیه یمن؛ قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.
استفاده جمهوری آذربایجان باکواز پهپادهای ترکیه و اسرائیل علیه ارمنستان؛ قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.
استفاده اوکراین از پهپادهای آمریکا، غرب، ترکیه و اسرائیل علیه روسیه؛ قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۳۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
و این در حالی است که اوکراین جنایتکار از اسفند ماه سال 1400 تاکنون از انواع سلاحهای ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکا و کشورهای غربی علیه مسکو و سایر شهرهای روسیه استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند.
Iran (Islamic Republic of)
سلاح های هسته‌ای باید به طور کامل نابود شوند
۱۲:۳۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
سلاح های هسته‌ای باید به طور کامل نابود شوند
برای جلوگیری از سواستفاده از سلاح‌های هسته‌ای باید همه آنها نابود شوند.
تسلیحات هسته ای باید به طور کامل از بین بروند تا از سوء استفاده از آنها جلوگیری شود و تهدید ناشی از آنها از بین برود.
آسه‌آن به اهداف جهانی خلع سلاح و منع گسترش سلاح های هسته ای متعهد است و نگرانی خود را نسبت به کاهش تعهد کشورها در اجرای تعهداتشان تکرار می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۳۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
داعش چرا به نیروهایی آمریکایی درگیر نمیشه داعش خود آمریکا یها هستن
و این در حالی است که داعش جنایتکار از سال 2011 تاکنون در سوریه، لبنان، عراق، لیبی، یمن، منطقه و جهان با اجازه، مجوز و دستور مستقیم واشنگتن جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست به اقدامات تروریستی می زند.
حضور تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق 100 درصد فقط به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی آمریکا و ترکیه بوده است.
بازی خطرناک آمریکا با استفاده از داعش برای به دست گرفتن کنترل مناطق حیاتی و راه‌های استراتژیک به ویژه میان عراق، سوریه و لبنان همچنان ادامه دارد.
رزمایش مشترک نیروی هوایی ترکیه و آمریکا به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق است
از سال 2011 تاکنون سلاح های داعش ساخت چه کشورهایی است؟ آمریکا، کشورهای اروپایی، ترکیه و اسرائیل!
از سال 2011 تاکنون سلاح های داعشی ها ساخت کجاست؟ آمریکا، کشورهای اروپایی، ترکیه و اسرائیل!
شهروندان اروپایی از سال 2011 تاکنون برای پیوستن به داعش با پرداخت دلار به دولت ترکیه و هم ارتش ترکیه از طریق مرزهای کشور ترکیه وارد سوریه و عراق می شوند
از سال 1393 تاکنون داعش با هدایت، نظارت، مدیریت، اطلاعاتی پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا در عراق و هم سوریه دست به اقدامات تروریستی می زندمأموریت پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق و سوریه از سال 2014 تاکنون ثابت کرده است و نشان داده است که کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است، نه مبارزه با تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی و از سال 1393 تاکنون هم برای همه مردم سوریه، عراق، منطقه و جهان ثابت شده استاز سال ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۹۹۹ هزار تروریست از کشورهای اروپایی و با کمک مالی عربستان سعودی و امارات و اسرائیل و به رهبری آمریکا از طریق کشور ترکیه وارد سوریه و عراق شده اند و همچنان نیز ادامه دارد.
ترکیه جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون و با دریافت رشوه و پول دلالی از برخی کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی بیش از 999 هزار تروریست را وارد سوریه و عراق کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
آمریکا جنایتکارهمچنان تهدیدی برای عراق و منطقه است.
آمریکا جنایتکار اگر صلح و امنیت می‌خواهد باید از عراق خارج شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
خب احمقها یکیشو زدید بقیشو چکار میکنید ؟! مگه پهبادهای ما و کارخانه های ساخت یک جا هستند که بزنید و تموم بشه ؟! ایران کشورمون الان تو بیشتر شهرها هم موشکی داره هم پهبادی خب یکیشو بزنید با بقیه با خاک یکسانتون میکنیم !
اصلا این چرت و پرتها را بیخیال چون اگه میتونستن تابحال هزار بار زده بودن اونم گنده ترهاش نه اکراین زپرتی !
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۳۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در عراق، لیبی و منطقه خاورمیانه از سال 2003 تاکنون، تهدید بزرگی برای منطقه و جهان است
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۲۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون اعتبار سازمان ملل را به چالش می‌کشد
حمله اوکراین به «سواستوپول» با هماهنگی آمریکا و انگلیس انجام شد

آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایر سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1945 تاکنون در امور داخلی کشورها دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایر سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار منطقه خاورمیانه و جهان را بی‌ثبات کرده است.
آمریکا جنایتکار همچنان تهدیدی برای منطقه و جهان است.
آقای امیرعبداللهیان، چرا در مقابل جنایات آمریکا سکوت می‌کنید؟
و این در حالی است که اوکراین جنایتکار از سال 1400 تاکنون علیه مسکو و سایر شهرهای روسیه از پهپاد‌های آمریکایی استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند آمریکا جنایتکار از سال 1400 تاکنون تسلیحات اوکراین را تامین می کند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از سال 1400 تاکنون با دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی مذاکره و همه جانبه همکاری می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
در دنیا پیشرفت‌های صنعت دفاعی به‌ عنوان یک ابزار تأمین اقتدار هر کشور، جزو اسناد طبقه‌بندی‌ شده سری و فوق سری قرار دارد و نمی‌توان آن را آشکار کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
پرنده‌ای که به کابوس دشمنان تبدیل شد!
آخرین اخبار