رئیس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی:

تبدیل سرخس به منطقه آزاد تجاری افزایش اشتغالزایی را به دنبال دارد

رئیس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی گفت: طی یک سال و نیم گذشته میزان اشتغال محقق شده در منطقه ویژه اقتصادی سرخس حدود هزار نفر بوده که بیش از ۹۵ درصد این افراد، بومی و ساکن شهرستان هستند.

سید مهدی سدیدی رئیس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگاران توسعه اشتغال را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات در منطقه ویژه اقتصادی سرخس دانست و اظهار کرد: آستان قدس رضوی همواره نگاه ویژه‌ای به مردم بومی منطقه سرخس داشته و دارد از همین رو به دنبال توسعه متوازن اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این منطقه در راستای اهداف آستان قدس رضوی هستیم.

او  ادامه داد: رونق تولید داخلی و رشد اقتصاد ملی با توجه به بازار ۲۰۰ میلیون نفری کشور‌های مستقل مشترک المنافع (cis) و ظرفیت صادراتی آن، از جمله اهداف توسعه و تقویت این منطقه آزاد خواهد بود.

رئیس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی گفت: با ابلاغ این قانون، اصلی‌ترین هدف آستان قدس رضوی که خدمت به مردم منطقه محروم سرخس و حمایت از ساکنان شهر‌ها و روستا‌های موقوفه این منطقه است، بیش از پیش محقق خواهد شد و این پشتوانه قانونی علاوه‌بر مزیت اقتصادی برای منطقه، مزیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز خواهد داشت.

سدیدی با اشاره به این‌که سرخس یکی از بزرگ‌ترین مناطق دارای موقوفات امام رضا (ع) است افزود: رعایت غبطه وقف (رعایت صرفه صلاح عین موقوفه) و موازین شرعی جزء اولویت‌های آستان قدس رضوی در مورد همه موقوفات است و خرسندیم که با حساسیت شورای نگهبان و همراهی مجلس، ماده واحده این لایحه اصلاح و در آن تاکید شد که در این منطقه، در خصوص اموال موقوفه و اداره آن، رعایت موازین شرع و غبطه و مصلحت وقف لازم است.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار