سرپرست جهاد کشاورزی بابل از ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در ۹۸۰۰ هکتار باغات این شهرستان خبر داد.

محسن آهنگری سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل، آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار باغات این شهرستان در ۶ ماه نخست امسال ردیابی شد.

او افزود: با فعالسازی ۶ ایستگاه پیش آگاهی در حوزه مراکز ۹ گانه جهاد کشاورزی این شهرستان و نصب ۱۷ تله فرمونی به همراه کارت زرد، تله جلب کننده غذایی (بیولور)، تله سراتراپ و سراتینکس، یک هزار و ۲۵۸ مگس میوه در این شهرستان شکار شد.

آهنگری درباره مدیریت تلفیقی با این آفت، گفت: مبارزه زراعی با مگس میوه مدیترانه‌ای در ۷۹ هکتار باغ‌های این شهرستان، شکار انبوه در ۴۲ هکتار، کاور اسپری در ۱۴۰ هکتار و جمع آوری و دفن ۵۰۰ کیلوگرم میوه آلوده از باغ‌های این شهرستان انجام شد.

او افزود: در راستای آموزش و اطلاع رسانی ردیابی، پیش آگاهی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای، ۹۶۴۶ آموزش انفرادی و ۲۲۱ مورد آموزش گروهی با حضور ۲ هزار و ۹۶۱ بهره بردار انجام شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به برگزاری ۳ کمیته فنی، گفت: توزیع ۲۸۰۰ اطلاعیه راهکار‌های مدیریت مگس میوه، ۱۰۸۰ بازدید میدانی، ارسال ۳۰۰ پیامک و ۱۰۰ بروشور ۶ ماه اول امسال توزیع شد.

او با بیان اینکه مگس میوه یکی از آفات مهم اکثر درختان میوه است که سالانه خسارت زیادی را به کشاورزان و باغداران وارد می‌کند، افزود: لارو‌های مگس میوه با تغذیه از میوه باعث غیرقابل مصرف شدن و حساسیت میوه به بیماری‌های قارچی مانند پوسیدگی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.