برای پیشگیری از افزایش موارد مثبت کرونا و آنفلوآنزا چه کنیم؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از افزایش موارد مثبت کرونا و آنفلوآنزا در استان را تشریح کرد.

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص وضعیت بیماری کرونا و آنفلوآنزا در استان گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در هفته‌های اخیر موارد مثبت کرونا به میزان ۱۰ درصد موارد نمونه گیری شده و موارد بستری در استان افزایش داشته است.

او افزود: همچنین در موارد مثبت آنفلوآنزا هم به میزان ۷ درصد افزایش داشتیم.

شایسته در خصوص واکسیناسیون کرونا بیان کرد: هم اکنون واکسن‌های موجود برای بیماری کرونا در استان واکسن برکت و واکسن برکت پلاس است که به تعداد کافی در مراکز خدمات جامع سلامت استان موجود است و کسانی که از آخرین نوبت دریافت یادآور آن‌ها یک سال گذشته باشد می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت یک دوز واکسن دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: واکسن آنفلوآنزا نیز برای گروه‌های در معرض خطر و خاص به تعداد محدود از وزارت بهداشت دریافت خواهد شد، اما در رابطه با سایر افراد این واکسن توسط بخش خصوصی تأمین شده و مردم می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌های سطح شهر نسبت به تهیه این واکسن اقدام کنند.

او به توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از افزایش موارد مثبت کرونا و آنفلوآنزا اظهار کرد: بیماری‌های حاد تنفسی قابل پیشگیری است و می‌توان با رعایت اصول خودمراقبتی تا حد زیادی از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

شایسته دریافت واکسن یادآور و افزایش ایمنی افراد جامعه، استفاده از ماسک در فضا‌های سربسته و تجمعات، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، حفظ فاصله فیزیکی حداقل به اندازه یک متر از افراد دارای علامت و خودداری از روبوسی و دست دادن و استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه و انداختن دستمال آلوده در سطل زباله را از دیگر اصول پیشگیری از این بیماری‌ها عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار