رابرت منندز در دادگاه فدرال منهتن مدعی شد وی در اتهامات مربوط به دریافت رشوه بی گناه است.

رابرت منندز، سناتور ارشد دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا که اکنون با اتهامات سنگین دریافت رشوه از دولت مصر مواجه است، در دادگاه برای رسیدگی به این پرونده حاضر شد. 

به گزارش تله تریدر، سناتور ایالت نیوجرسی و همسرش در دادگاه فدرال منهتن که امروز (چهارشنبه) برگزار شد اعلام کرد اتهامات وارده بر وی پیرامون دریافت رشوه ساختگی بوده است.

دادگاه منهتن برای آزادی مشروط منندز وثیقه یکصد هزار دلاری تعیین کرده است. دادستان‌های فدرال سناتور ارشد دموکرات را متهم به دریافت رشوه سنگین مالی و نیز شمش‌های طلا و هدایای گران قیمت از جمله یک مرسدس بنز از دولت مصر کرده اند. 

با این حال، هم حزبی‌های منندز در تلاش هستند به دلیل انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و کاهش تبعات منفی علیه حزب دموکرات، وی را متقاعد به کناره گیری از سمت خود کنند. 

پتی موری، یکی از سناتور‌های دموکرات امروز بار دیگر از منندز خواست از سمت خود به دلیل اتهامات وارده کناره گیری کند. تاکنون ۲۹ سناتور دموکرات از وی خواسته اند که برای حفظ وجهه این حزب از مقام خود کنار رود. 

موری در این باره به رسانه‌ها گفت: حقیقت این است که اتهامات وارده بر منندز بسیار جدی است و اگر وی از کناره گیری از سمت خود اجتناب کند کمیته اخلاق سنا باید تحقیقات خود را مستقل از تحقیقات دادگاه فدرال پیرامون این موضوع آغاز کند. به نظر من بهتر است وی از سمت خود کناره گیری کرده و تمرکزش را بر دفاع در دادگاه قرار دهد. 

تاکنون مقامات متعددی از منندز خواسته اند از سمت خود کناره گیری کند. کوری بوکر، دیگر سناتور ایالت نیوجرسی از جمله این افراد است. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز تاکید کرده است به دلیل اتهامات وارده بهترین کاری که منندز می‌تواند انجام دهد کناره گیری از سمت خود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
حق با این سناتور است و او واقعا بی گناه است انها ( رشوه دهندگان ) به زور رشوه را در جیب این فرد قرار دادند و او هم چاره ائی جز قبول نداشت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
دولت باید به سایتا و روزنامه ها دستور بده تو نوشتن اسمای خارجی حتما اعراب حروف رو بنویسن که ملت بفهمن چه جوری خونده میشن
آخرین اخبار