دولت سوریه در نامه‌ای به سازمان ملل و شورای امنیت خواستار خاتمه اشغالگری و حضور غیرقانونی نیرو‌های آمریکا در خاک سوریه شد.

دولت سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، خواستار اتخاذ تدابیری برای پایان دادن به حضور غیرقانونی نیرو‌های آمریکایی و بازگشت اراضی اشغالی از جمله میادین نفتی و دیگر منابع طبیعی ربوده شده به سوریه برای بهبود وضعیت انسانی مردم این کشور و پرداخت غرامت از سوی آمریکا به دمشق شد.

به گزارش سانا، این نامه بر اساس دستورالعمل دولت سوریه و پیرو نامه‌های ارسالی قبلی در مورد خصومت‌ها و نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد توسط آمریکا و نیرو‌های نظامی آن که به طور غیرقانونی در بخش‌هایی از این سرزمین حضور دارند، صادر شده است.

در این نامه آمده است: رنج روزافزون مردم سوریه نتیجه جنگ تروریستی تحمیل شده به آن‌ها طی سال‌های گذشته با حمایت مستقیم آمریکا و متحدانش به رهبری رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

دولت سوریه تأکید کرده است: آخرین آمار نشان می‌دهد که مجموع خسارات مستقیم و غیرمستقیم ناشی از غارت نفت کشور از مرز ۱۱۵ میلیارد دلار گذشته و سازمان ملل متحد موظف است آمریکا را پاسخگو و از آن بخواهد که این اموال غارت شده را به سوریه بازگرداند.

این نامه می‌افزاید: آخرین آمار و برآورد‌ها از خسارت‌های میادین نفتی در سوریه حاکی از آن است که ارزش مستقیم این خسارت‌ها به ۲۷.۵ میلیارد دلار می‌رسد که شامل سرقت، از بین بردن و سوزاندن نفت استخراج شده به میزان ۳۴۱ میلیون بشکه و ۵۹.۹ میلیون متر مکعب گاز طبیعی و ۴۱۳ هزار تن گاز خانگی به ارزش کل ۲۱.۴ میلیارد دلار است.

در ادامه این نامه آمده است: جمهوری عربی سوریه با تاکید بر اینکه خسارات ناشی از جنگ تحمیلی فقط محدود به این اعداد و ارقام نیست بلکه حقایق و شواهد مؤید مسئولیت آمریکا و متحدانش در قبال رنج مردم سوریه و وخامت اوضاع انسانی است، بار دیگر از سازمان ملل می‌خواهد که اقداماتی فوری را برای پایان دادن به تجاوزات، اشغالگری، اعمال جنایات و نقض حاکمیت سوریه اتخاذ کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۱۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
عملیات تروریستی اسرائیل از سال 2011 تاکنون در خاک سوریه 100 درصد فقط با حمایت آمریکا و غرب بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
تشکر از رهبر کره شمالی
۰۸:۳۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
رهبر کره شمالی خواستار افزایش تولید سلاح اتمی شد
تشکر از رهبر کره شمالی
آخرین اخبار