سردار جعفر آبادی گفت: از امروز با نرخ بالاتری شروع به پرتاب ماهواره می‌کنیم و منظومه‌ای از ماهواره‌های ایرانی را در مدار قرار می‌دهیم.

سردار جعفر آبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه در ارتباط با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۳ اظهار کرد:  ماهواره نور ۳ امروز ساعت ۹ صبح پرتاب شد و یک ساعت و نیم بعد این ماهواره دوباره بر روی کشورم خودمان آمد و ماهواره در طول همین مدت به طور خودکار کاملا پایدار شد.

وی ادامه داد: فرآیندی که در ماهواره نور یک داشتیم به صورت خودکار و تنها در یک ساعت انجام شده و این نشان‌دهنده آن است که تخصص و تجربه دانشمندان ما در کنترل ماهواره بالا رفته است. 

وی افزود: ماموریت ماهواره نور ۳  ماموریت‌سنجی و شناسایی است. دوربینی که در این ماهواره استفاده شده نسبت به نور ۲ تا ۲/۵ برابر دقت عکس آن بهتر شده و همچنین سنسور‌هایی در ماهواره نصب شده که متفاوت با ماهواره های نور ۱ و ۲ است.

وی درباره ماهواره‌بر قاصد گفت: این سومین پرتاب موفق ماهواره‌بر قاصد  بود و پیش از این نیز ماهواره‌های یک و ۲ را نیز پرتاب کرده بود. امروز این پرتاب نشان داد که ماهواره‌بر قاصد صلاحیت‌های لازم را دارد تا به امید خدا در پروسه  تولید قرار گیرد و پس از این ما قادر خواهیم بود که ماهواره‌بر‌های دولت و ماهواره‌های دانشگاهی نیز پرتاب کنیم. ماهواره‌های کوچک را به صورت چند ماهواره در یک پرتاب قادر به پرتابش خواهیم بود و اکنون ماهواره‌های زیر ۵۰ کیلو را به تثبیت  رسانده‌ایم و پس از این روی ماهواره‌بر قائم کار می‌کنیم تا ماهواره‌های سنگین‌تر را نیز پرتاب کنیم. 

وی درباره برنامه‌های بعدی سپاه در این زمینه هم گفت: پس از امروز با نرخ بالاتری شروع به پرتاب ماهواره می‌کنیم و به امید خدا می‌خواهیم منظومه‌ای از ماهواره‌های ایرانی را در مدار قرار دهیم که کاربرد‌های مختلفی دارند. کاربرد‌های مردم‌یاری در حوزه‌های تجاری، دیدن مخاطرات طبیعی و کمک رساندن به مردم و همچنین در حوزه دفاعی ما می‌توانیم از این ماهواره‌ها برای اشراف اطلاعاتی. فرماندهی و کنترل و برای هدایت تجهیزات هدایت‌پذیر نیز استفاده کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار