رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

عطاءاله هاشمی گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد که این میزان بیانگر رشد قابل توجهی از میزان خرید نسبت به سال قبل است.

هاشمی ادامه داد: علی‌رغم آنکه مسئولان سازمان برنامه و بودجه در ابتدا قرار بود تا پایان شهریور و سپس نیمه مهرماه مطالبات گندمکاران را تسویه کنند، اما باز هم خلف وعده کردند و آن را به پایان مهرماه موکول کردند که تمامی این عوامل بر تولید این محصول استراتژیک تاثیر جدی خواهد داشت.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: علی رغم شعار خودکفایی گندم و اجرای الگوی کشت، اما باید گفت که هیچ یک از این وعده‌ها محقق نخواهد شد چرا که تحقق الگوی کشت نیازمند فراهم کردن الزامات لازم است و زمانی که وجه گندم پرداخت نشده چطور می‌توان انتظار داشت که سالانه ۴۰ همت به اجرای مصوبه الگوی کشت تخصیص یابد.

او گفت: با توجه به روند تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران و اعلام رسمی قیمت خرید تضمینی پیش بینی می‌شود که احتمال تغییر الگوی کشت به تولید محصولاتی که معیشت کشاورزان را تامین کند، وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
من کشاورز امسال حتما حتما زیره کاشت میکنم بیام گندم بکارم که کیلو ۱۱ بدم این دولت دزد اونم پولش نده
آخرین اخبار